OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Business Controller kommer du att arbeta i en koncerngemensam funktion och du arbetar nära koncernekonomichefen med såväl koncernkontrollerande uppgifter som olika projekt. Fokus ligger på controlling men tjänsten innefattar även en del redovisningsrelaterade frågor.
Om tjänsten
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår konsolidering av månadsresultat och balansräkning på koncernnivå, inkl. månadsrapporter, budget, prognoser, tertial- och årsbokslut/årsredovisningar. Du arbetar också med analys och uppföljning av indirekta kostnader och investeringar. Vidare kommer du vara systemägare av bolagets BI-system och leda och följa upp förbättringar och utveckling av nya rapporter. Du deltar aktivt i det proaktiva förbättringsarbete som ligger på ekonomiavdelningen och deltar utöver detta i det årliga koncernbudget- och prognosarbetet.
Vem vi söker
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning, troligtvis från högskola eller universitet och som har minst fem års arbetslivserfarenhet som controller (gärna i en internationell koncern inom tillverkningsindustrin). Du har goda IT-kunskaper och har erfarenhet från att arbeta i något av de större affärssystemen. Det är viktigt att du behärskar både svenska och engelska.
Som person är du serviceinriktad, driven och välorganiserad. Du har en god analytisk förmåga och trivs med att ta ett stort eget ansvar för ditt arbete.
Övrigt
Tjänsten är ett föräldravikariat som sträcker sig från mitten av augusti till och med 31 mars 2023. Du kommer att vara placerad i vår kunds lokaler i Nol och möjlighet att arbeta hemma vid behov finns.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Katarina Forslund på 070-715925. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88