Business Controller

Arbetsbeskrivning

Engagerad Business Controller med Credit Control i en internationell miljö.
Vad innebär rollen?
Det här är en verksamhetsnära och utåtriktad roll i vilken du är del av en prestigelös miljö med möjlighet att påverka. I nära samarbete med din kollega stöttar du den skandinaviska verksamheten med ditt ekonomiska kunnande och erbjuds därmed också en stor kontaktyta inom organisationen. Utöver vår andra Business Controller så har du även tät dialog med kollegorna på Optigroups egna Shared Service Center i Budapest som sköter den löpande redovisningen.
Dina arbetsuppgifter innefattar intäkts- och lönsamhetsanalyser, budget- och prognosarbete samt rapportering, avstämningar, analys och uppföljning av bokslut. I takt med kontinuerligt utvecklingsarbete som görs inom organisationen finns även utrymme att vara delaktig i projekt.
Tjänsten är en kombinerad roll där du utöver ovanstående även till viss del arbetar med credit control för våra två svenska bolag. Mer i detalj innebär det att aktivt minimera risker och kreditförluster genom att arbeta med analys/släpp av blockerade ordrar, och samarbeta med inkassoföretag. Du kommer också att sammanställa underlag och bistå säljchefer och säljare med analys av kunder och flöden utifrån ett helhetsperspektiv med lönsamhet som utgångspunkt.
Vem är du?
Med flera års erfarenhet inom Business Control är du trygg i dina kunskaper och vill fortsätta arbeta utåtriktat i en stödjande funktion. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi i grunden. Du är en mycket van Excelanvändare samt har med fördel arbetat i SAP eller något annat större system. Du är trygg i såväl svenska som engelska i tal och skrift, då du kommer ha nära kontakt med många av chefer och kollegor såväl i Norden som i Europa.
Som person trivs du i en självständig roll samtidigt som du gärna är del av ett team, där ni delar era kunskaper och stötar varandra. I kombination med din förmåga att lyssna och utveckla goda relationer är du trygg i dig själv och har förmåga att utmana verksamheten med målet att utveckla och öka kvaliteten. Vi söker dig med eget driv, pedagogisk förmåga och som är kommunikativ och lösningsorienterad.
På Papyrus utgår vi ifrån att alltid ha följande utgångspunkter i vårt dagliga arbete;
Pålitliga - Uppfylla löften med hög professionalism.
Innovativa - Identifiera och implementera kontinuerligt innovativa och hållbara lösningar i samarbete med andra.
Engagerade - fast beslutna att leverera det vi lovar, och det som bäst tjänar våra kunder.
Agila - Enkelt. Snabbt. Anpassningsbart.
Samarbeta – Vi är starkare tillsammans

Är du intresserad? Välkommen med din ansökan, Då urval sker löpande ser vi gärna att du ansöker redan idag.
Papyrus Sverige AB, med försäljningskontor i Stockholm, Mölndal och Malmö är Sveriges ledande leverantör av produkter och tjänster till tryckerier och återförsäljare. Papyrus Sverige AB är en del av OptiGroup. OptiGroup är en ledande europeisk B2B distributör av produkter som är centrala för den löpande affärsverksamheten inom Facility & Foodservice Solutions, Industrial & Safety Solutions, Printing & Creative Solutions och Retail & Reseller Solutions. Bolagen inom OptiGroup specialiserar sig på att förse sina kunder med produkter och tjänster som förbättrar effektiviteten och bidrar till en mer framgångsrik verksamhet. OptiGroup-koncernen med en nettoomsättning på 10,7 miljard EUR under 2019, över 50 bolag med sammanlagt 2 200 anställda, ger support till över 100 000 kunder i 19 europeiska länder.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Papyrus
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Postadress

Kronogårdsgatan 3
MÖLNDAL, 43126

Liknande jobb


28 november 2023