OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Business Controller hos oss får du en utmanande och givande roll i ett stort internationellt bolag. Du kommer få en bred förståelse för verksamheten och blir del av ett team med kunniga kollegor som har ett nära samarbete. Om du vill vara delaktig i en spännande tillväxtresa där du har möjlighet att påverka och göra skillnad är detta en roll för dig!
Vi kan erbjuda ett omväxlande och stimulerande arbete med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investor in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare.
Om tjänsten
Vår skandinaviska finansavdelning består av ungefär 35 medarbetare som arbetar med redovisning, kundreskontra, leverantörsreskontra och business control. I egenskap av Business Controller arbetar du med verksamhets- och ekonomistyrning och bistår i beslutsfattande med relevanta finansiella och operativa underlag. Du agerar som en affärspartner till ditt verksamhetsområde, stöttar i att tolka och förklara ekonomin och att knyta ihop lösa trådar till en helhet.
Du kommer ingå i Business Control-teamet tillsammans med fyra kollegor som har olika expertområden. Du kommer främst ansvara för vårt affärsområde Contract Logistics och arbeta nära verksamhetens chefer samt Europaregionen, men rollen kan även inkludera andra Business Control-relaterade uppgifter då vi arbetar som ett team.
I arbetsuppgifterna ingår huvudsakligen:
- Arbete kring planering, budgetering och prognos
- Analys av verksamhetsområdets resultat
- Säkra kvalitet i rapporteringen (volymer, bruttomarginal, nettoomsättning etc)
- Stötta verksamhetsområdet med ad hoc analyser
- Agera business partner mot verksamhetsområdet relaterat till verksamhetens resultat
- Stötta vid intern revision och intern kontroll
- Analys och utvärdering av nya potentiella kunder
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse och du kommer rapportera till Business Control Manager Scandinavia. Placering för tjänsten är på vårt nyrenoverade huvudkontor i centrala Göteborg, men du kommer också att arbeta från vårt lager i Arendal. Vi erbjuder möjlighet att arbeta hemifrån två dagar per vecka, digitalt introduktionsprogram, en härlig gemenskap och mycket mer!
Din profil
Vi letar efter dig som vill utvecklas vidare inom det spännande området business controlling tillsammans med oss! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som har god samarbetsförmåga och bidrar aktivt till teamet. Vi tror att du är en analytisk person som gillar att djupdyka i detaljer men samtidigt också ser till helheten. Eftersom detta är en roll med många samarbetsytor är det centralt att du är bra på att skapa goda relationer, service minded och tydlig i din kommunikation. Du tar ansvar för att driva ditt arbete framåt, agerar proaktivt och lyfter frågor för diskussion på ett bra sätt.
Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område alternativt några års erfarenhet från en liknande roll. Det är mycket meriterande om du har några års erfarenhet inom finans, lager eller spedition. Det är också meriterande med utbildning och/eller erfarenhet inom projektledning.
Övriga krav för rollen:
- Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.
- Goda kunskaper inom Office 365, särskilt Excel.
Vi söker dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.
Ansökan
Om detta låter som en roll för dig, sök redan idag! Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2022-10-24.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Erik Vikner på 070 02 02 382 eller erik.vikner@geodis.com.
GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen. Kontaktperson: Tommy Sidén, tel +46 101 631 828.
Vi ser fram emot din ansökan!