OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en business controller till koncernens Finansavdelning!
Du blir en del av ett härligt gäng med högt engagemang som drivs av koncernens vision att bygga världens mest resurseffektiva region. Du kommer att bli en viktig del det fortsatta förändringsarbetet och digitaliseringen inom avdelningen. Du kommer arbeta mot en eller flera av koncernens affärsområden, bolag eller staber.
Dina arbetsuppgifter:
Som business controller kommer du i huvudsak arbeta med ekonomi- och verksamhetsstyrning, inkl. att driva verksamhetens budget- och prognosarbete, göra ekonomiska analyser, lönsamhetskalkyler, samt vara delaktig i bokslut. Du kommer att vara en viktig kugge i att utveckla arbetssätt och processer, intern kontroll och även driva eller vara delaktig i olika projekt. I rollen ingår även att stötta verksamhetens chefer i ekonomi- och lönsamhetsrelaterade frågor.
Du som person är flexibel och positiv. Du uppnår framgång i ditt arbete genom att arbeta strukturerat och vara kvalitetsmedveten. I en arbetsroll värderar du samarbete högt. Du tar initiativ till förändringar och förbättringar. För att lyckas i rollen behöver du ha en god problemlösande analysförmåga och affärsmässighet.
Erfarenheter du tar med och delar med oss:
Civilekonom eller motsvarande med erfarenhet av kvalificerat controllerarbete. Vi tror att du har erfarenhet från större företag eller koncerner och du får gärna ha erfarenhet från andra delar av ekonomiområdet, t ex redovisning. Har du dessutom tidigare erfarenhet av projektledning, kalkylering och/eller programmering/rapportskapande är detta ett extra plus.
Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, vänligen kontakta Christina Wiktorsson, avdelningschef Controlling, 013-20 91 38. Facklig information lämnas av Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är HR-partner Henric Wedenberg, 013-013-20 92 76.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi vill gärna ha in din ansökan senast den 1 november.
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.
Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.