OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du intresse för verksamhetsstyrning, analys samt affärsutveckling och vill ha ett utmanade arbete inom en innovativ och växande koncern? Då får du inte missa tjänsten hos Infobric som Business Controller vilket innebär en spännande resa mot framtiden.
Om tjänsten
Som Business Controller kommer du att spela en viktig roll i att stötta affärsområdets ledning i ekonomiska och strategiska beslut. Du kommer arbeta verksamhets- och framför allt affärsnära och agera som ett aktivt och proaktivt stöd till organisationen. Det är en ny roll vilket betyder att du får vara med och forma innehållet för att på bästa sätt ytterligare kunna förbättra affärsområdets affär. Du driver utvecklingen av de styrmedel verksamheten behöver för att analysera insatser samt nå målen för tillväxt och lönsamhet. Det är ett tydligt fokus på att driva analys av intäkter samt utveckling av affärsmodeller. Det finns en stor mängd data att tillgå, som du i rollen ska strukturera upp och analysera för att skapa underlag.
Om dig
Vi söker dig som har några års erfarenhet av verksamhetsnära analys och uppföljning samt relevant utbildning. Du har vana att hantera stora mängder data samt goda kunskaper i Excel. Erfarenhet av arbete inom SaaS-bolag och/eller arbete med förvärv är meriterande.
Som person är du nyfiken och engagerad med en ständig vilja att komma framåt. Du är strukturerad och har förmågan att se helheten samtidigt som du har öga för detaljer. Vidare är du analytisk med stort intresse för att se och förstå affären. Du trivs med att arbeta självständigt i en föränderlig miljö där förmågan att vara initiativrik är väsentlig. Du är kommunikativ och är skicklig på att presentera komplexa frågor på ett lättförståeligt sätt.
Infobric tar ordet!
Hos oss får du möjligheten att vara en del av en dynamisk och innovativ koncern med en stark entreprenörsanda. En koncern i stark tillväxt där medarbetarna är med och påverkar och utvecklar verksamheten. Vi värnar om en öppen och inkluderande företagskultur där medarbetarna får möjlighet att utvecklas och trivas. Gillar du tillväxt, förändringar och högt tempo kommer du trivas hos oss!
Affärsområdet Workforce erbjuder digitala lösningar för byggbranschen för transparens och kontroll i alla led. Vi ser till att våra kunder sparar tid och pengar genom att digitalisera hela kedjan av leverantörer och uppföljning och få koll dygnet runt på samtliga underleverantörer under hela projekttiden. Affärsområdet omsätter ca 240MSEK och har drygt 100 medarbetare.
Koncernen har ett starkt fokus på innovation och utvecklar kontinuerligt nya tekniska tjänster samt nya produkter. Tillväxt sker förutom organiskt även kontinuerligt via förvärv och vi har idag verksamhet i flera länder, inklusive Sverige, Norge, Danmark, Finland, Storbritannien och Tyskland. Koncernen omsätter ca 600 MSEK med 400 medarbetare.
Bra att veta
Placeringsort är i Jönköping med viss möjlighet till distansarbete. Du rapporterar till Affärsområdeschef för Workforce och du ingår i affärsområdets ledningsgrupp. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 26 mars.
VEM är VEM
VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
LiseLottRoman, VEM AB
036-570 11 83
AnetteBeckman, VEM AB
036-570 11 82