OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BUSINESS CONTROLLER
Proton Lighting AB, med kända varumärken som Exaktor och Exlite arbetar för att vara en inspirerande och kunnig leverantör och partner inom belysningslösningar men också att driva den belysningstekniska utvecklingen på marknaden och i samhället i stort.
Nya produkter och ny, spännande teknik har gjort att vi vuxit både i och utanför Sverige.
Vårt huvudkontor finns i Värnamo men försäljningsorganisationen finns representerat i stora delar av Sverige samt med säljbolag i Finland. Idag erbjuder vi produkter för utemiljö, industri, kontor, skola, bostad, butik med mera. Våra starka sidor är funktion, design och kundanpassning i kombination med ett starkt miljöengagemang.
Vi tillhör den familjeägda koncernen Proton Group. Hos oss är det medarbetarna som gör skillnaden.
Läs mer om oss på exaktor.com eller exlite.se
Vår nuvarande controller har erbjudits andra spännande uppgifter inom koncernen så därför söker vi nu hans ersättare.
TJÄNSTEBESKRIVNING & ERBJUDANDE
Rollen som business controller omfattar ett brett spektra och tätt samarbete med olika funktioner inom bolaget. Du kan exempelvis stötta produktionen med underlag för att driva produktivitet och utveckling likaväl som att ta fram lönsamhetsanalyser till säljorganisationen.
Rollen innefattar mycket analysarbete men förväntan är också att komma med goda idéer och förslag om förbättringsområden för att stödja framtida tillväxt och lönsamhet.
Strukturer och utvecklade BI-rapporter finns men det pågår en ständig utveckling för att anpassa dessa efter organisationens behov. Bolaget genomför just nu ett affärssystembyte från Jeeves till Microsoft Dynamics. Som controller är du högst involverad i detta arbete och har en sammanhållande roll.
I denna roll arbetar du mycket tätt med VD. Du sitter med i bolagets ledningsgrupp och har en aktiv roll tillsammans med VD i styrelsemöten. Tjänsten är placerad i Värnamo.
Löpande redovisning och rapportering sköts av koncerngemensamma resurser.
PERSONPROFIL
Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande roll samt relevant utbildning och /eller yrkeserfarenhet. Vi tror det är en fördel om du kommer från grossistbranschen och har erfarenhet av internationella affärer. Du har mycket god systemvana och systemförståelse, gärna från Power BI, Jeeves och Microsoft Dynamics.
Ditt tänk och förståelse av ”affären” är väl utvecklat. Du är strukturerad, skarp på analys och drivs av ett proaktivt arbetssätt. Din energi smittar av sig på andra och du har lätt för att skapa relationer och få andra att förstå komplexa frågor. Som person är du nyfiken och ser ofta möjligheter. Ditt mod hjälper dig att testa olika vägar som gör att du löser olika problemställningar.
KONTAKTUPPGIFTER OCH ANSÖKAN
Känns detta som en rolig och utmanande tjänst för dig? Välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan. Sista ansökningsdag för tjänsten 3 maj. Löpande urval sker så skicka in din ansökan så snart du kan.
Frågor kring tjänsten besvaras av rekryterande chef Marcus Landin, tel. 0370-69 07 02. För frågor kring rekryteringsprocessen kontaktar du HR-chef Mari Lundqvist, 0370-65 62 05.
Vi ser fram emot din ansökan!
Vi har gjort våra medieval i denna rekrytering och undanber oss att bli kontaktade av annonssäljare och rekryterare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Försäljningschef Peter Sandberg
070-537 59 31