OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hedin Parts and Logistics är en del av Hedin Mobility Group (HMG)och vårt uppdrag är att vara deras globala distributör av reservdelar och tillbehör. Vi skall serva alla Hedin Mobility Group’s varumärken i Europa från distributionscentraler i Sverige och Europa med hjälp av supply chain hubbar i Nordamerika och på sikt även Asien. Våra kunder är HMGs återförsäljare, externa återförsäljare, e-konsumenter, andra distributörer och externa industri/automotive-3PL-kunder. Hedin Parts and Logistics har för närvarande tre kontor i Sverige, Nyköping, Trollhättan och Mölndal som vi strävar efter att utveckla. HPL har den infrastruktur och kompetens som krävs för att leverera det HMG och marknaden behöver men bolaget behöver byta växel och växa. I det är bolaget på jakt efter en kommunikativ, flexibel och prestigelös Business controller Commercial till vårt kontor i Mölndal.
Beskrivning av tjänsten
Som Business Controller Commercial hos Hedin Parts and Logistics agerar man som en integrerad del av den kommersiella verksamheten och agerar beslutsstöd i såväl operativa som strategiska frågor. Arbetet består av att driva verksamheten till att fatta de rätta kommersiella besluten, baserade på fakta och analys som beslutsunderlag. Du kommer vara drivande i byggandet och utvecklandet av rollen. Tjänsten innebär ett stort kontaktnät med hela verksamheten i Nyköping, Trollhättan och Mölndal men även övriga företag i HMG. Företaget är i en stark tillväxtfas och behovet av analyser av nuvarande och kommande affärer är stort.
I den här rollen rapporterar du just nu direkt till CFO, men rollen är en del av en mindre grupp om 3 controllers som arbetar tätt för att säkerställa att Hedin Parts and Logistics levererar enligt strategi på både kort och lång sikt. På sikt kommer den här rollen att rapportera till Head of Business Control.
Huvudleveranser som Business Controller Commercial
- Medlem i den kommersiella ledningsgruppen på Hedin Parts and Logistics
- Finansiell planering av den kommersiella verksahmeten
- Lönsamhets- och valutaanalys
- Finansiella och operationell analys presenterat i rapportformat
- Bokslutsrelaterade leveranser
- Hantering av beställningar och fakturor
- Beslutsstöd till hela den kommersiella verksamheten
För att trivas i rollen ser vi att du lockas av en miljö med entreprenörsanda där alla processer ännu inte finns på plats så du kan vara med att forma och påverka. Du vill vara en del av ett expansivt bolag och att arbeta mot högt uppsatta mål och att leverera resultat är något du är van vid. Vidare trivs du bra att arbeta såväl ensam som i team och du vill vara en del av en företagskultur där vi vinner tillsammans och är måna om att ha kul längst vägen. Laganda, positivitet och viljan att vara med på en tillväxtresa är något du värdesätter högt.
Vem är du?
Vi söker dig som har en högskole/universitets-utbildning inom Ekonomi och är på jakt efter en spännande utmaning i din karriär. Du är stark vad gäller analys och ser Excel som ett värdeskapande verktyg, samt har goda kunskaper inom hela Office-paketet. Kompetens inom VBA och/eller programmering är meriterande. Du har en stark drivkraft och trivs med att skapa ett brett nätverk inom företaget. Noggrannhet och sinne för detaljer är en självklarhet för dig och du uppskattar en blandning av rutinmässiga uppgifter och saker som kommer mer ad-hoc. Du är ödmjuk, har hög integritet och en förmåga att övertyga verksamheten att fatta de riktiga besluten.
Du kommunicerar obehindrat i Svenska och Engelska i såväl tal som skrift. Som person är du kreativ och driven med ett innovativt, ihärdigt och lösningsfokuserat arbetssätt. Du är en god lagspelare som ser värdet i att nå uppsatta mål tillsammans med dina kollegor samtidigt som du har gedigen erfarenhet från att arbeta självständigt. Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med ett starkt kommersiellt tänkande.
För att lyckas i rollen tror vi att du är analytisk, självgående och utvecklingsinriktad. Du är kommunikativ och tycker om att arbeta verksamhetsnära och trivs både med att arbeta med detaljerna och att se till helheten.
Vi erbjuder
Hos oss får du tryggheten i att vara en del av expansivt företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av trygghet, trovärdighet och tillgänglighet.
Orio AB köptes 2022 upp av Hedin Mobility Group och har efter det börjat expandera och bytt namn. Vi är bara i början av vår expansion så vi erbjuder dig chansen att följa med på en spännande resa som präglas av tillväxt och utveckling där du kommer vara delaktig i utvecklandet av Hedin Parts and Logistics,
Låter det spännande? Tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag!
För mer information om rollen, vänligen kontakta Helena Lantz på helena.lantz@hedinpartslogistics.com
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är 2023-06-18
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag.