OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en passionerad och analytisk Business Controller med ett starkt intresse för digitalisering och automatisering? Då har du kommit till rätt ställe! Vi söker en engagerad individ som vill vara en central del av vårt dynamiska team, där öppenhet och ordning råder. Här får du chansen att inte bara följa och förklara företagets ekonomiska utveckling utan också vara med och forma dess framtid.
Vi är ett dynamiskt team som värdesätter öppenhet, ordning och reda. Som en central aktör i teamet kommer din roll att innebära att följa, förklara och påverka vår ekonomiska utveckling. Tillsammans kommer vi att koordinera och utveckla Centrics finansiella rapportering, beslutsstöd samt de vanliga processerna inom controlling. Vi kan erbjuda kontorsplats i moderna lokaler med central belägenhet i Sundbyberg, Göteborg eller Oslo. Du rapporterar till Finance Manager Nordics som utgår från vårt kontor i Göteborg.
Arbetsuppgifter
I din roll kommer du att ha en central position där du analyserar och följer upp vårt företags verksamhet och resultat. Vi söker dig som verkligen vill förstå resultaten och har förmågan att sätta dig in i olika affärsprocesser. Du trivs med att stödja verksamheten i deras dagliga arbete genom utbildning, allmän finansiell information och systemstöd. Detta är en klassisk controllertjänst med en twist. Det unika är att du kommer att arbeta i en koncern med 13 nordiska företag och en nederländsk ägarstruktur.
Din profil och kvalifikationen
För att passa in i denna roll måste du vara engagerad och nyfiken samt inte vara rädd för att säga vad du tycker. Du kommer att arbeta med att förändra och utveckla både affärs- och administrativa processer, så det är viktigt att du är bekväm med detta. Du har relevant universitetsutbildning och tänker alltid digitalt först!
Det är viktigt för oss att du:
- Har erfarenhet inom finans och controlling
- Är nyfiken och intresserad av att följa och påverka företagets resultat
- Kan anpassa dig till olika affärsprocesser
- Trivs med att vara en resurs och stödja verksamheten i ditt dagliga arbete
Meriterande:
- Erfarenhet från bemannings- eller konsultbranschen
- Erfarenhet av Cognos Controller och Power BI, Tableau eller Qlik Sense
Centric är ett av Nordeuropas största privatägda företag, och därför är det viktigt att du behärskar engelska muntligt och skriftligt, samtidigt som du inte är rädd för de nordiska språken, då mycket kommunikation också kommer att ske med kollegor i Sverige. "Svorsk" är vårt andraspråk på Centric.
Digitala möten fungerar bra, men ersätter inte fysiska möten och vi ser gärna att den största delen av arbetstiden spenderas på kontoret. Resor kommer att vara en del av arbetet.
Vad vi erbjuder
Hos oss är inga kontorsdörrar stängda, och vi har en öppen kultur och dialog. På Centric har vi stort fokus på en bra arbetsmiljö och hög trivsel - vi sätter dig först. Vi är en trygg arbetsgivare, med goda ramar och förmåner för våra anställda. Dessutom kan vi erbjuda goda möjligheter för kompetensutveckling, flexibel arbetstid och arbetsplats.
Om du är redo för en spännande utmaning i en inspirerande arbetsmiljö och vill vara engagerad och göra en skillnad i vår grupp, ser vi fram emot att få träffa dig! Ansök gärna redan idag, eftersom urval och intervjuer sker löpande.
Om du har några frågor kan du kontakta Finance Manager Nordic, Maria Kärrberg på +46709604797 eller Head of HR Sofia Greijer på +4733571797.