Business controller Division Automotive, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Med människor i fokus och rötter i traditionell automation är vi en av Sveriges ledande leverantörer av resurseffektiviserande system för energi, infra och industri. Vi tar ett helhetsansvar för både stora och mindre projekt med el, kraft och automation. Vi levererar även hela anläggningar där vi utöver våra automationslösningar tar ett totalansvar - människor, montagelösningar och mekanik. Genom att kombinera projektförmåga, branschkunnande och teknisk kompetens, skapar vi framgång och utveckling för både medarbetare och kunder. Våra resurser har vi samlade i eget hus vilket ger oss en värdefull samverkan och kontinuitet i projekten. För oss handlar projektförmåga om att skapa konkurrenskraft åt och tillsammans med våra kunder. Överallt där industriproduktion effektiviseras och utvecklas har Granitor Systems en naturlig och viktig roll att spela.I rollen som Controller kommer du arbeta mot divisionens avdelningar samt avdelningarnas projekt där din roll är uppföljande och stöttande mot både divisionschef, avdelningschefer och projektledare. 

Du kommer löpande ta fram och stötta divisionen med rapporter, KPI:er och analyser. I rollen ingår bl.a. budgetarbete, analys av månadsbokslut, valutaflöden i projekt, kostnader, kassaflöden och prognosarbete. Det ingår också att löpande arbeta med förbättrings- och utvecklingsarbete för att effektivisera processer, arbetsmetoder och verktyg. Då rollen är ny kommer du ha fantastiska möjligheter att driva och utforma funktionen på divisionsnivå. 

Som Controller ingår du i divisionens ledningsgrupp och rapporterar till divisionschefen. Som ledningsmedlem förväntas du också aktivt bidra till den bolagsgemensamma verksamhetsutvecklingen. 

Vem vi söker

Vi söker dig med flerårig erfarenhet inom en ekonomifunktion i ett projektstyrt företag. Du är sannolikt utbildad företags/redovisningsekonom, alt har du förvärvat motsvarande kunskap genom tidigare yrkeserfarenhet.

Som person är du självgående med sinne för både detaljer och helhet. Du har god förståelse för och ett starkt intresse av att arbeta nära affären och våra projekt. Vardagen på Granitor präglas av korta beslutsvägar, entreprenörskap och engagemang och för att trivas hos oss bör du ha en teamkänsla, förmåga att jobba strukturerat och skapa relationer både internt och externt. 

Varför arbeta hos oss?

Som medarbetare hos oss kan du se fram emot en spännande projektverksamhet i såväl Sverige som utomlands. Vi har det lilla bolagets fördel i form av en familjär känsla, där vägen till beslut är kort och nytänkandet är stort, och med stöd av en trygg och stark koncern i ryggen, kan vi även titta långsiktigt på vår verksamhet. Vi strävar alltid efter att använda senaste tekniken där digitalisering är en naturlig del i vår vardag. Här väntar även engagerade kollegor, goda utvecklingsmöjligheter och förmåner som värnar om trivsel, vardagspussel och hälsa. Naturligtvis är vi också anslutna till kollektivavtal och erbjuder bland annat tjänstepension, arbetstidsförkortning och föräldralön.

Bra att känna till


• Placeringsort: Göteborg, Sisjön
• Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse
• Arbetstiden är dagtid men det finns möjlighet till både flex och arbetstidsförkortning
• Tjänsteresor ingår i tjänsten.

Urval och intervjuer sker löpande så sök nu! Vi önskar vänligen men bestämt att inte bli kontaktade av säljare.

Kontaktperson

Divisionschef Thomas Lilja, thomas.lilja@granitor.se, +46709 77 19 65

Granitor är en svensk företagsgrupp som är verksam inom fastighetsutveckling och förvaltning, entreprenad, konsult och service samt tillväxtinvesteringar i utvecklingsbolag. Här jobbar 4400 samhälls- och industriutvecklare och omsättningen under 2020 var 7,5 miljarder kronor. Den 12 januari 2022 bytte vi namn från Midroc till Granitor. I över 25 år har vi, tillsammans med kunder och partners, utvecklat hållbara lösningar för samhälle och industri. Vår ambition är att bidra till en bättre framtid – både idag och för kommande generationer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Norlin, Gruppchef Sandviken
+46 10 470 7741
Marcus Tilja, Gruppchef Gävle
+46 10 470 7546
Ulf Eriksson, Gruppchef
+46 10 470 7646
Thomas Norlin, Gruppchef Sandviken
+46 10 470 7741
Ulf Eriksson, Gruppchef Hofors
+46 10 470 7646
Tomas Norlin, Gruppchef Sandviken
+46 10 470 7741
Björn Johansson, Avdelningschef
+46104707656
Magnus Jensen, Avdelningschef
010-470 76 77
Carolina Hemmingsson,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Midroc Automation AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2023
  • Ansök senast: 2 juli 2023

Besöksadress

Nobelvägen
None

Postadress

Nobelvägen
Gävle, 80267

Liknande jobb


27 december 2024

C&A and Spare Parts Business Controller

C&A and Spare Parts Business Controller

23 december 2024

21 december 2024