OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en Business Controller med ansvar över vår fraktaffär inom 3PL.
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är en helt ny tjänst vilket betyder att du kommer vara med att forma och utveckla den. Du kommer vara ansvarig för några av våra största kostnadsställen där frakt är den största. Utöver frakt kommer tjänsten även innefatta emballage och lager.
Ansvaret är ett helhetsansvar från förhandling av avtal med leverantör till understöd vid försäljning mot kund. Du kommer arbeta med eget ansvar men mycket kontakt med våra Account Managers, Key Account Managers och Säljare som ansvarar för kundkontakten. Ansvaret innefattar också helhetsansvar över kostnadsställen inkluderat dess marginaler.
- Upphandling av frakt- och leverantörsavtal
- Underhåll av befintliga avtal
- Analys av utvecklingsmöjligheter
- Bearbetning av befintliga kunder
- Delaktig vid införsäljning eller omförhandling med kunder
- Rapportering av klimatpåverkan och driva klimatutvecklingen mot de leverantörer vi samarbetar med
- Svarar och rapporterar direkt till vår VD
Profil
Vi söker dig som gillar logistik, spedition och e-handel. Du har stor erfarenhet inom logistik och främst inom transport och frakt. På Dream kommer du att få vara med och utveckla existerande processer såväl som att ta oss vidare inom helt nya områden.
För att lyckas i rollen är du initiativtagande, strukturerad, analytisk och du har ett stort intresse för att utveckla vårt frakterbjudande. Du är social och erfaren när det kommer både till leverantörs- och kundkontakt. Vi ser även att du är lösningsfokuserad och att du värdesätter ett nära samarbete med övriga avdelningar.
Vi ser gärna att du har:
- Tidigare erfarenhet av fraktadministration
- Tidigare erfarenhet av logistik och fördel 3PL
- God kunskap om flöden inom e-handel
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet
- Flytande i såväl svenska som engelska
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse, med önskvärt utgångsläge omgående. Tjänsten är stationerad i Habo på vårt huvudkontor men kan finnas möjlighet för placering i Borås.
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, under semesterperioden kan våra handläggningstider vara något längre, vi återkommer till alla sökande så snart vi kan. Frågor kring tjänsten välkomnas till Elin Rubin, på mail elin.rubin@dreamlogistics.se.
Sista ansökningsdag är 31 augusti!
Är detta rätt tjänst för dig? Välkommen in med din ansökan redan idag!