OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med en stark tillväxt, marknadsledande position och nya huvudägare ombord (Fidelio Capital) tar nu Hemfrid nästa steg på sin utvecklingsresa och just nu söker vi dig som vill vara med och utveckla vår Business Control-funktion! Trivs du på en arbetsplats med höga ambitioner och högt tempo? Då kanske du skulle passa som vår nya Business Controller!
Dina arbetsuppgifter
Vi som jobbar på Hemfrid går till jobbet varje dag av en anledning: att hjälpa människor till en enklare vardag. En vardag där livet går ihop.
Hemfrid är Sveriges största (och första) företag inom hushållsnära tjänster. Vi hjälper våra kunder med tjänster så som städning, flyttjänster, trädgårdstjänster, fönsterputs men även seniortjänst, barnpassning, enkla hantverk etc. Hos oss är kunden alltid i centrum och våra medarbetare möjliggör en högkvalitativ kundupplevelse oavsett om de arbetar ute hos kunden eller på något av våra sex kontor i Sverige.
Nu söker vi dig som trivs i en framträdande roll i ett entreprenöriellt men riskkapitalägt bolag där du förväntas agera stöd till verksamheten, CFO samt ledningsgrupp i frågor där finansiella och operationella aspekter måste belysas.
Idag består Hemfrids Finance team av nio personer och innefattar områdena Accounting, Business Control och Procurement. Du kommer ha tätt samarbete med vår befintliga Business Controller och rapporterar direkt till Hemfrids CFO, David Zytomierski.
I denna roll jobbar du verksamhetsnära med olika finansiella och operationella frågeställningar. Du kommer ta ansvar för att ta fram bolagets månadsrapport, analysera och följa upp olika verksamhetsområden, och stärka verksamhetens förståelse för ekonomiska frågeställningar. Du kommer hjälpa till med investeringsbeslut, ta fram business case och ge input för strategiska frågor samt kontinuerligt utveckla våra processer inom uppföljning och styrning. Du förväntas vara delaktig/ledande i framtagande av budget och prognoser, och självständigt leda business reviews av stabsfunktioner. Du kommer få arbeta med bolagets alla räkenskaper (resultaträkning, balansräkning, kassaflöde), och utöka din förståelse hur alla företagsekonomiska delar hör ihop.
Du kommer bland annat arbeta med att
- Finansiella/operationella rapporter och analyser
- Budget och prognos
- Business reviews
- Support att kvantifiera ekonomiska effekter i business case och simuleringar
- Agera stöd till verksamheten i olika frågor
- Kontinuerligt utveckla Hemfrids Business Control-funktion
Din profil
Vi letar efter dig som har arbetat på Big-4 eller liknande med Transaction Services under några år (med betoning på Financial Due Diligence) och nu vill utöka din operationella och strategiska förståelse. Har du dessutom ett-två års erfarenhet av Business/Financial Control är detta meriterande.
Vidare ser vi att du är affärsmässig samt van vid att arbeta strukturerat och resultatorienterat. Du har starka färdigheter inom modellering och har lätt att summera ditt arbetsresultat i presentationer för olika mottagare. Du trivs i en framåtlutad roll med stort eget ansvar och är bekväm i att föra dialog på stabs-samt ledningsnivå i syfte att driva utveckling samt förändring.
Utöver detta ser vi gärna att du har:
- Universitetsexamen inom Ekonomi
- Goda kunskaper inom Office-paketet (Excel och Powerpoint)
- Goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både muntligt och skriftligt
- Meriterande om du har erfarenhet av Salesforce, UBW eller BI-system
Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Business Controller räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal, olika förmåner och schyssta villkor! Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2021-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.
Ansökan
Låter det spännande? Ansök redan idag, rekrytering sker löpande. För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef David Zytomierski (CFO): david.zytomierski@hemfrid.se eller Selma Hajdarevic (Talent Acquisition Partner): selma.hajdarevic@hemfrid. (mailto:selma.hajdarevic@hemfrid.se) se (https://app.teamtailor.com/companies/EsfW_Tq_fKg/jobs/1933880/edit/se)
Tjänsten är på heltid 100 %. Vi sitter i härliga lokaler på Rosenlundsgatan 40.
Välkommen till Hemfrid!
Om Hemfrid
Hemfrid startade 1996 som enkel idé om hur fler ska orka mer. Vi är idag över 2 300 medarbetare från över 40 olika länder över hela världen som hjälper våra kunder med städning, barnpassning, flytt, fönsterputs och många andra tjänster i hemmet. Att förenkla vardagen för våra kunder är vår främsta drivkraft. Vårt huvudkontor finns i Stockholm och vi bedriver även verksamhet i Göteborg, Malmö, Linköping, Uppsala och Västerås med omnejd. Läs gärna mer om oss på hemfrid.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Nilsson
Sofia Källkvist
Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson
Familjeservice
Anne johansson
Rekrytering Hemfrid
Jessica Magnusson
+46840912650