OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi befinner oss i ett spännande expansivt skede och söker därför nya medarbetare. Vill du ha ett arbete som kombinerar affärer och ekonomisk uppföljning? Vi erbjuder dig en stimulerande och ny roll till vårt affärsområde inom fastigheter.
Är du en person som tycker att företagets värderingar är viktiga när du väljer en ny arbetsgivare? Vi på Ikano har starka värderingar som vi är stolta över och som vi lever efter.
Arbetsuppgifter
• Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för den operativa rapporteringen med fokus på uppföljning och analys inom Affärsområdet Fastigheter
• Förbereda och skriva management rapporter till styrelsen och att samla in material från organisationen
• För segmenten Vårdboenden, Övriga investeringar och Recidential Copenhagen
- ansvara för budgetering och uppföljning
- medverka i due diligence processer och ansvara för den finansiella granskningen
- bistå och upprätta projektuppföljning samt analys och uppföljning av resultat
• Ansvarig för koordinering av tidplaner, instruktioner i samband med budgetering, prognos och strategi i samverkan med övriga controllers.
• Koordinering och uppföljning av internrevisionen
• Ansvarig för den interna uppföljningen av KPIer och processkartor inom Ekonomi
• Ansvarig för processen kring marknadsvärdering av fastighetsbeståndet.
För att trivas i rollen krävs att du trivs med att självständigt lägga upp, planera och samordna arbetet samt utföra arbetet i enlighet med uppsatta mål och företagets rutiner och krav. I den här rollen rapporterar du till Head of Finance och din placeringsort är Malmö, men resor kan förekomma i samband med framförallt förvärv. Du kan även i vissa projekt/uppdrag rapportera direkt till CFO.
Språk
Svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav.
Kvalifikationer
Arbetet ställer krav på att du har en civilekonomexamen eller motsvarande samt flera års erfarenhet av liknande arbete. Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande samt om du har erfarenhet av att driva projekt.
Personliga egenskaper
Som person är du analytisk, noggrann och driven. Du har en hög social kompetens och förmågan att skapa och bibehålla goda och långsiktiga relationer. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du är en duktig kommunikatör och tycker om att arbeta i team.
Kontaktuppgifter
Kontakt
I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark (Adecco Group). Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pernilla Börjesson på telefon 020 15 18 18 eller email: pernilla.borjesson@badenochandclark.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg
Rekryteringskonsult Karin Kling
Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström
Josefine Persson
0455-34 10 06