OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Hos oss är kunden alltid i fokus för allt vi gör, gissa om vi därför blir stolta och glada när Google för tredje gången i rad rankar oss som bäst i Norden på sömlös kundupplevelse! För att fortsätta lyckas är så klart våra grymma medarbetare vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi når framgång, samtidigt som vi självklart skrattar och har kul tillsammans. Hos oss uppmuntrar vi till kreativitet, innovation och förändring. Vi vågar tänka nytt och testa oss fram, vi går helt enkelt vår egen väg som de rebeller vi är. Genom att fortsätta gå vår egen väg utmanar vi branschen och skapar framgång. Vill du vara med på vår framgångsresa?
Om tjänsten
Tjänsten som Business Controller är en viktig del i arbetet med att driva NetOnNets affär framåt. Som att exempelvis sätta upp spetsiga KPIer som bidrar till NetOnNets styrning, vision och mål inom funktionen. I rollen ansvarar du för att aktivt driva den ekonomiska styrningen för våra säljkanaler på våra marknader. Agera bollplank och coach till försäljningsledningen i dessa frågor.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är planering, analys och uppföljning av t.ex. försäljning och GP inom respektive säljkanal samt uppsatta KPIer. Att även vara med och driva utveckling av vårt BI-stöd för våra säljkanaler. Arbetet innebär även att följa upp och driva nyckeltal och effektivitetsmått i respektive försäljningskanal och land; Lagershop, online och B2B i syfte att optimera lönsamheten. Som Retail Controller ingår du i teamet Försäljning & Marknad och du kommer även arbeta tätt tillsammans med det norska teamet och våra övriga controllers på bolaget för att gemensamt utveckla företagets ekonomistyrning. Du kommer att rapportera till CCO.
Vem är du?
Som Business Controller är det viktigt att du har en stark analytisk förmåga, du kan både se detaljer samt lyfta blicken och se helheten. Du är en person som brinner för affären och har en tydlig kommersiell ådra. Du har dessutom lätt för att kommunicera och skapa goda relationer samt förmågan att på ett pedagogiskt sätt förklara komplexa utmaningar. Du drivs och har viljan att våga utmana och ifrågasätta existerande arbetssätt för att fortsätta utvecklas samtidigt är du lojal till de beslut som fattas. Du har god förståelse för process- och systemförändringar och vad det får för konsekvenser för mätning fortsatta analyser, uppföljningar och styrning.
Du har relevant akademisk utbildning inom ekonomi, civilekonom eller motsvarande och du har minst 3 års erfarenhet av affärsnära controllerroller. Du har även erfarenhet av retail och e-handel samt med fördel erfarenhet av BI verktyg som Qlik Sence/View samt ERP system och är givetvis vass i Excel.
Wow det här är vi!
NetOnNets arbete präglas av fyra värdeord - #enkla, #ärliga, #nytänkande och #tillsammans - det är våra ledstjärnor i vardagen när det kommer till hur vi agerar, fattar beslut och tar oss an uppgifter.
Vi strävar efter att ha en bred mångfald inom personalen, dels för att personalstyrkan ska spegla samhället i stort, dels för att mångfald berikar organisationen med viktiga insikter som ger ökad förståelse för företagets ständigt växande kundbas.
Stark omniaktör med flera utmärkelser
Hos oss är kunden alltid i fokus för allt vi gör. Gissa om vi därför blir stolta och glada när vi vann priset för årets lojalitetsprogram (2020) och då Google för tredje gången i rad rankar oss som bäst i Norden på sömlös kundupplevelse, den bästa omniaktören inom hemelektronik i norra Europa och till bästa retailer inom alla branscher i Sverige. Det är en bred laginsats från hela företaget som ligger bakom de här fina utmärkelserna!
Wow way of working
Vi har uppgraderat och byggt om vårt huvudkontor till det nya sättet att arbeta. Vår arbetsplatsstrategi förenar det bästa av två världar, där vi kombinerar effektiviteten i det digitala arbetssättet med kreativiteten och styrkan med de fysiska mötena. Wow säger vi! Det ger dig möjlighet att arbeta hemifrån en viss del av arbetstiden. På det här viset vill vi forma ett starkt hållbart företag med medarbetare som utvecklas som individer som möjliggör starka resultat.
Upplägg och praktisk information
- Anställningsform: Heltid, tillsvidare
- Startdatum: Omgående, enligt överenskommelse
- Placering: Huvudkontoret i Borås
- Sista ansökningsdag: 31 augusti. Urval och intervjuer sker löpande.
Vill du vara med och fira framgångar med oss? Du söker enkelt genom att klicka på Sök jobbet och registrerar därefter din ansökan. Vi läser ansökningarna löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, gör det redan idag! Vi ser fram emot att höra mer om dig.
Har du frågor gällande tjänsten så är du självklart varmt välkommen att kontakta ansvarig chef, Sofie Struwe på sofie.struwe@netonnet.com
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Avdelning Caroline Tran
070-490 9698
Christer Lindqvist
033-488 400
Pierre Skoog
033-488 400
Peter Thorell
033-488 400
Calle Flyberg
033-488 400
Johan Österberg
033-488 400
Mattias Johansson
033-488 400
Torvald Pålsson Stråe
033-488 400
Marina Davarinou
033-488 400
Mattias Johansson
033-488400