OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 6 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en erfaren omvärldsbevakare och analytiker till kundens säljorganisation. I rollen som business controller kommer du att ha en central roll i att bedriva aktiv omvärldsbevakning av trender inom kunder och marknader, segment, priser, produkter och annat som påverkar kundens erbjudande. Du kommer även att analysera och utvärdera information, kartlägga risker och affärsmöjligheter för att säkerställa verksamhetens fortsatta utveckling.
Som Affärsanalytiker kommer du att stötta säljorganisationen med relevanta rapporter och data samt analyser av dessa. Du kommer att ta fram stödmaterial som förbättrar förståelsen för säljorganisationen om möjligheter och hot kring deras uppdrag. Du kommer även att delta i att utveckla och implementera relevanta styrningsverktyg och BI-verktyg som dashboards/KPIer, analyser, beslutsunderlag etc. för att säkerställa måluppfyllnad och rätt affärsriktning. Du kommer att stötta försäljnings- och finansorganisationen med analys och förståelse för målsättningen samt stöttar i arbetet att hitta åtgärder för att stänga resultatgap.
Du kommer även att delta i att följa upp försäljningsorganisationens prestationsmål, utveckla och underhålla sales pipeline och TAM. Ditt arbete kommer att vara en viktig del i att driva kundens verksamhet framåt och säkerställa att man fortsätter att leverera högkvalitativa tjänster till sina kunder.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 2 års relevant erfarenhet inom business controlling.
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Ta fram presentationer och forma rapporter självständigt.
- Meriterande om man kan QlikSense och Salesforce
- Behöver ha avancerade Excelkunskaper och förståelse för datamodeller (PowerPivot, Power BI och Qlik).
- Mycket god samarbets-/kommunikativ förmåga
- Analytisk och strukturerad
- Hög arbetskapacitet
- Förmåga att snabbt sätta sig in i komplexa frågor
- Förmåga att koordinera och hantera krav från flera uppdragsgivare
- Lätt för att anpassa uppgifter och ändra fokus när förutsättningarna eller prioriteringarna förändras
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström