Business Controller med erfarenhet inom retail med start omgående

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en Business Controller inom Sortiment & Marknad. Uppdraget är med start omgående och kunden har sina lokaler vid Lindhagen. För rätt person kan uppdraget komma att övergå i en anställning hos kunden.

Du kommer att tillhöra en controllergrupp om ca fem personer och rapporterar till Director Business Control. I rollen kommer du att stötta ledningen rörande styrning, ekonomi och lönsamhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Huvudansvar för ekonomisk uppföljning och rapportering
- Försäljnings- och nyckeltalsuppföljning
- Marginal-/lager- och trendanalys inklusive reserveringar vid månadsbokslut
- Omkostnadsuppföljning/-analys
Prognosarbete
Tillsammans med övriga Controllerteamet ansvarig för utveckling/utbildning av och innehåll i BI-systemet samt företagets budgetering. Ansvarig för budgetering av sortimentskategorier samt avdelningens omkostnadsbudget
Super user i BI-systemet

Vem är du?
För att passa i rollen är du utbildad civilekonom eller motsvarande samt har minst 5 års erfarenhet av liknande affärsnära controllerroller. Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet från detaljhandel. Det är en fördel med erfarenhet av affärssystemen Navision samt något BI-system eller Qlik Sense/View. Mycket goda kunskaper i Excel är ett krav. Flytande svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.

Som person har du ett starkt driv, är ansvarsfull och triggas av att ta dig an nya arbetsuppgifter i ett företag med högt tempo på en ung marknad. Därtill har du en vilja och förmåga att utmana existerande arbetssätt och ständigt sträva efter utveckling och förbättring. Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, varför vi tror att du har en kommunikativ och pedagogisk förmåga och är van vid att hantera olika målgrupper.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 14 februari 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024