OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Netonnet Group är en av Nordens ledande detaljhandelsföretag inom hemelektronik. Koncernen bedriver handel med varor inom detalj- och partihandeln i Sverige, Norge och Danmark. Detaljhandeln drivs genom de egenägda kedjorna NetOnNet, SIBA och ComputerCity. Antalet egenägda butiker uppgår till 53. Därutöver sker även handel via sju försäljningsställen (e-butiker/sajter), men också genom B2B-försäljning.
Våra medarbetare är grunden för att göra Netonnet Group framgångsrikt. Varje dag omges vi av inspirerande och positiva kollegor som alla jobbar tillsammans för att få ut de bästa produkterna till våra kunder.
Vi söker nu en business controller till vårt huvudkontor i Borås. Vi sitter i nya och moderna lokaler i Viared, med bra pendlingsmöjligheter till Göteborg.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som business controller med inriktning försäljning hos oss stöttar du våra regionchefer och butikschefer med information och analyser och är delaktig i att driva företaget mot ökad försäljning och lönsamhet. Dina fokusområden är uppföljning och analys av resultatutfall, prognos- och budgetarbete samt projekt- och förändringsarbeten inom både försäljningsavdelningen och controllingavdelningen.
Du ingår i en grupp med sex andra Controllers och rapporterar till vår Controllerchef. Vidare är du med i ledningsgruppen för försäljningsavdelningen och arbetar nära vår försäljningschef.
Bakgrund
Vi ser att du har en ekonomisk utbildning på högskolenivå och flera års erfarenhet av kvalificerat controllerarbete. Har du tidigare bakgrund inom e-handel, retail eller butik är det mycket meriterande och likaså är vana av att arbeta på ett större bolag. Som positivt ses även erfarenhet av att arbeta med projekt och har du kunskaper i QlikView eller annat BI-system är det ett plus.
Personliga egenskaper som värdesätts för rollen är en hög analytisk förmåga i kombination med att kunna kommunicera och förklara ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt. Du är van att driva ditt eget arbete framåt samtidigt som du trivs att arbeta i team med andra och samarbeta för att nå uppsatta mål. Tycker du dessutom om att arbeta i en föränderlig miljö och har ett strukturerat arbetssätt och ett sinne för ordning och reda är du den vi söker!
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med SJR. Skicka in din ansökan senast den 31 januari, urval och intervjuer kommer dock att ske löpande. Du söker tjänsten via www.sjr.se . Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Åhs på telefon 031 – 333 54 85. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Åhs
+46 (0) 31 333 54 85, +46 (766) 471607