Business Controller med intäktsfokus

Business Controller med intäktsfokus

Arbetsbeskrivning

Är du en analytisk stark Business Controller med ett brinnande affärsintresse? Trivs du med en verksamhetsnära roll i en ständigt föränderlig miljö där du får vara med driva utvecklingen av intäktsuppföljningen i ett stort bolag? I så fall kan rollen som Buisness Controller på Bring vara perfekt för dig. Tjänstens nuvarande innehavare kommer att axla en ny spännande roll inom ekonomiavdelningen och därför söker vi nu efter vårt nästa stjärnskott som kan ta Brings intäktsuppföljning till nästa nivå. I rollen får du som önskar vidareutvecklas inom ekonomistyrning bli del av en växande koncern med högt i tak, stort individuellt ansvar och spännande satsningsområden. 
Om tjänsten
Vi på Bring befinner oss i en expansiv och föränderlig fas som ställer nya och högre krav på den interna kontrollen och ekonomistyrningen vilket ger dig stora möjligheter att vara med och vidareutveckla Brings styrmodell. Du kommer att axla en central nordisk roll som huvudansvarig för Brings intäkter om 3 Mdkr, vilket innefattar uppföljning, analys och rapportering samt modellbyggning. Du rapporterar till den svenska ekonomidirektören och tillhör en avdelning om 15 personer. Ekonomiavdelningen präglas av positiv energi, högt i tak och hög involvering.
Till den här rollen söker vi dig som har en relevant utbildningsbakgrund, troligtvis är du civilekonom och har arbetat med controlling/revision i ett par år och känner att du är redo att anta nya utmanande arbetsuppgifter. Du kan även vara relativt ny i din karriär och ha en stor egen motor och en personlighet som stämmer överens med vår profil. Du trivs i en varierande roll som ena dagen innebär en hög grad av analys och modellbyggning för att nästa dag präglas av arbetsmöten eller presentationer av beslutsunderlag för produktion-, sälj- och tjänsteansvariga.
Vi erbjuder:
Spännande och utmanande arbetsuppgifter.
Stora möjligheter till intern rörlighet.
En flexibel arbetsplats.
En innovativ arbetsplats och en bransch under ständig tillväxt
Konkurrenskraftiga förmåner.
Arbetsuppgifter:
Driva månadsboksluts- och prognosprocessen för ditt nordiska intäktsansvar om 3 Mdkr.
Ansvara för analys och Management-rapportering av volym, pris och omsättningsförändringar på tvärs av tjänster, länder och kunder.
Ta fram beslutsunderlag och agera Business Partner till tjänste- och säljchefer, samt delta i de svenska och danska säljorganisationernas respektive ledningsgruppsmöten.
Utveckla/underhålla ramverk kopplade till styrningsmodeller.
Kontinuerligt genomföra analyser på tjänste- och kundlönsamhet samt driva utvecklingen av analysernas ramverk.
Delta i strategiskt viktiga projekt

Personliga egenskaper/kvalifikationer:
Analytisk och god förståelse för detaljer i kombination med ett starkt affärssinne.
Nyfiken, tar initiativ och bedriver sitt arbete självständigt.
Hög arbetskapacitet med stor handlingskraft.
Lätt för att kommunicera med olika människor.
Goda kunskaper inom redovisning.
Mycket goda kunskaper i Excel och Power Point.
Har lätt att ta till sig nya digitala verktyg.
Tidigare erfarenhet av att arbeta med Business Intelligence-verktyg anses meriterande
Omfattning och placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100%) som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten har sin utgångspunkt i Västberga, Stockholm, men vi tillämpar en hybrid arbetsvardag.
Rekryteringsprocessen, ansökan och frågor
Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället i stort. Därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater till att söka tjänsten. Rekryteringsprocessen kommer innehålla kapacitet- och personlighetstester. Vi förbehåller oss rätten att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi tillämpar löpande urval och ansökningsfristen kan därför komma att stängas innan sista ansökningsdatum. Passa på att söka tjänsten redan idag!
Om du har några frågor eller funderingar kring tjänstens karaktär är du varmt välkommen att kontakta anställande chef, Andrée Söderlindh, via andree.soderlindh@bring.com
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Bring
Vi på Bring är tillsammans med vårt moderbolag Posten Norge en del av något större, både sett till storlek genom våra drygt 13.000 anställda, men även sett till mission. Som ett av Nordens största logistikbolag är vi medvetna om vårt bidrag till klimatavtrycket, därför är vi fast beslutna om att utmana branschen och sitta i förarsätet när det kommer till att förändra vårt beteende. Det är därför vi har det ambitiösa målet om att alla våra transporter skall köras på el- eller fossilfria bränslen innan 2025, något vi redan har implementerat på samtliga hemleveranser i de nordiska storstadsregionerna. Det är därför vi är stolt nationell beredskapspartner till Röda Korset. Det är därför vi har skalat upp och kunnat fylla en viktig samhällsfunktion genom e-handelstjänster under rådande pandemi. Att kunna bidra till en grön och hållbar omställning i stort såväl som förenkling av de små vardagliga tingen är för oss lika viktigt. Det är vad vi kallar summan av allt.
Besök oss gärna på Bring.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bring Express Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2022
  • Ansök senast: 4 februari 2022

Besöksadress

Bordsvägen 3
None

Postadress

None
JÖNKÖPING, 55652

Liknande jobb


C&A and Spare Parts Business Controller

C&A and Spare Parts Business Controller

23 december 2024

21 december 2024

20 december 2024

20 december 2024