Business Controller med stark analytisk förmåga till Cibes Kalea Sverige AB

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Cibes Kalea Sverige AB, en del av framgångsrika Cibes Lift Group söker nu en affärsnära Business Controller med god kommunikationsförmåga och stark analytisk förmåga. Rollen är nyskapad på Cibes Kalea Sverige och personen kommer att vara VD och teamets huvudsakliga sparringpartner i det strukturerade förbättringsarbetet som ligger framför oss. En stor del av arbetet blir att ansvara för, och arbeta med översyn, processer, projektledning och uppföljning. Som Business Controller sitter du med i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD.

I arbetsuppgifterna ingår:

·        Bistå med analys av de ekonomiska resultaten på månads-, kvartals- och årsbasis

·        Upprätthålla kontroll över prisutveckling, marginalanalys, efterfrågan, projektberäkningar och andra affärsrelaterade aktiviteter

·        Ansvar för uppföljning av KPI:er

·        Ansvar för utveckling av förbättringsprojekt

·        Översyn och ansvar för måluppfyllnad

·        Uppföljning av enskilda affärer, distributörer och säljare

·        Översyn av processer

·        Översyn av systemstöd

·        Ansvar för ROI

·        Prognosarbete

·        Bistå med ekonomisk expertis i ledningsgrupp

Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Gävle, men det finns möjligheter att arbeta från Cibes Kaleas kontor i Stockholm och Malmö alternativt distansarbete vid behov.

Om dig:

För att vara lyckosam i denna roll ser vi gärna att du har en kandidatexamen inom ekonomi samt flerårig erfarenhet från tjänst som Business Controller eller liknande roll.

För denna roll är det av yttersta vikt med erfarenhet av affärsnära ekonomi samt tidigare erfarenhet av controlling i en sälj/ service-organisation. Med din tidigare erfarenhet och kunskap kan du relativt snabbt komma igång i arbetet och sätta en struktur över rutiner och processer samt aktivt driva förbättringsprojekt som ligger till grund för den fortsatta utvecklingen av bolaget.

Du kan arbeta både självständigt och i team och har förmågan att kunna planera och prioritera ditt arbete väl.

I denna roll kommer du ha många kontaktytor varav god kommunikationsförmåga krävs både på svenska och engelska.

Du trivs i en roll där du får vara med och skapa rutiner, processer och strukturer samt får agera som stöd inom ekonomiska funktionen. Du är trygg i dig själv och vågar utmana och ifrågasätta och ser dig som en problemlösare.

Vidare har du mycket god IT kunskaper samt kunskaper i ERP och något CRM-system.



Om Cibes Kalea Sverige AB

Cibes Kalea Sverige AB (CKS) är en del av Cibes Lift Group och ansvarar för koncernens svenska sälj- och serviceverksamhet. CKS med dotterföretag omsätter idag drygt 180 MSEK och har 70-talet anställda fördelat på kontor i Gävle, Stockholm, Uppsala, Malmö och Göteborg. CKS är ett ungt team med snabb tillväxttakt som har växt både organiskt såväl genom förvärv de senaste åren. Nu står bolaget rustat att erbjuda kompletta lösningar och hjälpa våra kunder genom att vara den pålitliga och självklara partnern genom hela produktlivscykeln. Cibes Lift Group är en internationell koncern, med säte i Gävle, som består av ett flertal bolag i Sverige, Norge, Finland, England, Holland, Belgien, Tyskland, Frankrike, Spanien, Kina, Hong Kong, Thailand, Vietnam, Indonesien, Filippinerna USA och Indien. Cibes tillverkar och säljer lågfartshissar till i stort sett hela världen. Cibes startades redan 1947, men har sedan början av 2000-talet haft en snabb och medveten tillväxt. Idag är vi en av de största aktörerna på lågfartshissmarknaden med över 940 anställda och en omsättning på strax över 1,4 miljard SEK. Cibes Lift Group präglas av en stark tillväxt och därtill ett intensivt förändringsarbete för att säkra företagets strävan till fortsatt tillväxt.

Läs gärna mer på www.cibesliftgroup.com

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Cibes Lift Group med EQonomy/Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på eqonomy.se och du får då svara på några korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Vi kommer att arbeta med löpande urval i denna process. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsult Lisa Sidén lisa.siden@wise.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2021
  • Ansök senast: 25 februari 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


27 december 2024

C&A and Spare Parts Business Controller

C&A and Spare Parts Business Controller

23 december 2024

21 december 2024