OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Aleris Närsjukvård
Aleris Närsjukvård AB bedriver geriatrik, ASIH, sluten palliativ vård, vårdcentral, primärvårdsrehabilitering och basal hemsjukvård. Ett tydligt vårdkoncept med god samverkan möjliggör säkra vårdövergångar för våra patienter. Våra medarbetare drivs av stort engagemang, hög delaktighet och delar våra värderingar tillgänglighet, respekt, ansvar, kompetens och omtanke. Vi använder oss av bakgrundskontroll vid anställning.
Vi är sedan den 1 april 2020 en del av Aleris Sverige AB. Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Efter sammanslagningen har Aleriskoncernen i Skandinavien 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK. Aleris ägs av Triton.
Vill du arbeta i en verksamhet som bidrar till utvecklingen av digital hälso- och sjukvård? Arbetar du som business controller idag med sinne för systemintegrationer? Då kan den här tjänsten vara något för dig!
Om arbetet
Du kliver in i en roll där du i första hand är Business Controller för ett par verksamhetsområden inom Aleris Närsjukvård. Tjänsten är tvådelad, dels som Business Controller (ca 60%) med ansvar för det Palliativa verksamhetsområdet och primärvård i södra delen av Stockholm. Dels med ett bolagsövergripande ansvar för system/IT/telefoni (ca 40%).
Som Business Controller har du ett nära samarbete med verksamhetschefer, interna supportfunktioner och övriga finans-medarbetare. Du kommer att jobba med analys, uppföljning, rapportering, budget och prognoser men även andra arbetsuppgifter kan förekomma då vi är ett litet team. En annan viktig del är att vara delaktig i olika typer av projekt och utvecklingsarbete och att leda verksamheternas utveckling framåt. Du är ett konsultativt stöd/rådgivare till individer som har en icke ekonomisk bakgrund och tycker det är kul att förenkla och förklara ekonomiska termer på ett lättförståeligt sätt
Som ansvarig för system/IT/telefoni blir din uppgift att skapa en struktur kring hanteringen av våra hårdvaror, utveckla arbetssätt och vara en länk till berörda leverantörer. Du har den övergripande bilden över kopplingar mellan system och hur de integrerar. Du arbetar nära Aleris IT-funktion och sitter med i IT-rådet. Det finns en IT-support inom Aleris dit våra chefer och medarbetare ringer när de har IT-problem, så din uppgift är mer att vara den som har de övergripande kunskaperna kring våra system.
Då du som Business Controller arbetar mot södra delen av Stockholm, är du placerad i Handen på Handens sjukhus, men tjänsteresor över hela Storstockholm förekommer.
Varför arbeta hos oss?
Genom att arbeta inom Aleris, med mål att bli Sveriges största bolag i utvecklingen av digital hälso- och sjukvård, får du vara med att bidra till en säkrare och mer tillgänglig sjukvård. Hos oss händer det mycket hela tiden, och du har stor chans att utvecklas i din roll som business controller. Vi siktar mot medarbetardriven utveckling och vår verksamhet präglas av ständiga förbättringar. Vi värnar om att vi ska må bra på arbetet, har roligt tillsammans och en fin gemenskap. Du blir en del av ett inkluderande team där vi samarbetar för att nå gemensamma mål.
Vad erbjuder vi?
• En anpassad introduktion med uppföljning
• En företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras
• Fina förmåner i form av bla friskvårdsbidrag, flextid och fredagsfrukost
• God arbetsmiljö med korta beslutsvägar och fokus på att rätt förutsättningar finns
Vi söker dig som
• är civilekonom med minst fem års erfarenhet av brett ekonomiarbete och business controlling
• har god förståelse för arbete med budget, prognos, strategi och ekonomiska organisationsmål samt redovisning
• gärna får ha erfarenhet från hälso- och sjukvårdsbranschen men inget krav från vår sida, samt gärna erfarenhet från komplexa verksamheter med många olika affärsområden
• har ett intresse för system och systemintegrationer
• har mycket goda kunskaper i Excel samt affärssystemvana
• har goda kunskaper i svenska, både i tal och också skrift
• har körkort - är ett krav med tanke på att vi är utspridda i hela Storstockholm
För att trivas i rollen är det viktigt att du är tydlig, kommunikativ, lösningsorienterad och proaktiv, prestigelös samt ansvarstagande. Vidare är du analytisk, har en hög integritet och vågar ge feedback. Du är självständig, driven och tycker om att arbeta i team och att ha många olika kontaktytor.
Anställningsvillkor
• Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning om 6 månader
• Omfattning: Heltid, 40-timmars vecka
• Tillträde: Enligt överenskommelse
• Lön: Individuell lönesättning
• Kollektivavtal finns
Har du frågor om tjänsten?
Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du enklast genom att klicka på ”skicka ansökan” längst ner och fylla i dina uppgifter. Sista ansökningsdag är 2020-12-13 men eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Thomas Bernström, 08 606 41 02.
–--------------------------------------------------------
I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.