BUSINESS CONTROLLER SENAB

BUSINESS CONTROLLER SENAB

Arbetsbeskrivning

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Är du en analytisk och resultatorienterad person som brinner för att skapa insikter och stödja strategiska beslut? Vi söker en driven Business Controller som vill spela en central roll i att driva och utveckla vår verksamhet.

Om Senab

Vår första inredning såg dagens ljus 1975. Idag är Senab en av Nordens ledande leverantörer av möbler och inredning för kontor, showrooms, hotell, restaurang, skolor, universitet, vård och omsorg.

Gemensamt för alla projekt vi levererar är att inredningslösningen ska bidra till att förstärka kundens identitet, skapa en funktionell miljö och bidra till att skapa trivsel och utveckling. Vi ansvarar för hela processen – vilket innebär att vi hjälper våra kunder med inredningsförslag eller hela inredningskoncept, inköp, leverans, montering och möblering.

Är du nyfiken?

I rollen som Business Controller är du en operativ, strategisk och självgående person som drivs av att vara med och bidra till att följa upp och utveckla vår verksamhet inom både försäljning, hållbarhet, logistik och inköp. Du kommer primärt att stötta regionchefer, försäljningschef, VD och ekonomichef dels i löpande projekt, dels i resultatuppföljning samt lönsamhetsfrågor.

Du arbetar nära organisationen och drivs av att utveckla processer och arbetssätt och på så sätt bidra till att Senab lyckas nå sina övergripande mål.

Tjänsten som controller är bred och varierad men de huvudsakliga arbetsuppgifterna består av:

• Analys och uppföljning av försäljning och genomförda projekt

• Analys och uppföljning av data kopplat till hållbarhetsrapportering

• Upprättande av underlag för beslut kopplat till inköp och varulager

• Stöd vid upprättande och uppföljning av budget och prognosarbete

• Stödja verksamheten i kalkylering av större offerter och anbud

• Förbättra analyser, uppföljning, rutiner och processer samt utveckling av BI-verktyg

• Ansvara för och utveckla rapporter och nyckeltal för att styra verksamheten

• Stödja bolagets ledning och ansvariga chefer med beslutsunderlag och ad hoc-analyser

• Leda och koordinera projekt inom controlling och ekonomi

I rollen rapporterar du till Ekonomichef.

Din profil

För att trivas hos oss tror vi att du är nyfiken, ansvarstagande, kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Vi ser att du är analytisk, har ett sinne för detaljer men samtidigt har helheten i fokus. Du är en prestigelös med ett starkt engagemang i företagets utveckling och har en vilja att vara med att skapa framgång. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från flera olika typer av verksamheter.

Vi ser att du har akademisk examen inom ekonomi, 2-5 års arbetslivserfarenhet, gärna med bakgrund från konsult- eller större revisionsbolag och/eller från controlling. Du har goda kunskaper i Officepaketet med tonvikt på Excel och är flytande i Svenska och engelska i både tal och skrift.

Tjänsten är en tillsvidare anställning (vi tillämpar 6 månaders provanställning)

Placeringsort på vårt kontor/showroom i Stockholm

Tillträde av tjänsten enligt överenskommelse

Vi är anslutna till kollektivavtal mellan Unionen och Svensk Handel

Ansökan

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag dock senast den 15 januari. Varmt välkommen med din ansökan!

För ytterligare information om tjänsten, kontakta Ekonomichef Hanna Ingolfsdotter på hanna.ingolfsdotter@senab.com

Mer information om Senab och Senab Concept hittar du på www.senab.com, och www.senab.com/concept

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Groups kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 januari 2025
  • Ansök senast: 15 januari 2025

Liknande jobb


Nelly.com - Senior Business- och Hållbarhetscontroller

8 januari 2025

Business Analyst

Business Analyst

7 januari 2025