OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nobeli Business Support AB är ett tjänsteföretag med ett kunderbjudande inom bl a verksamhetsområdena Dokumenthantering, Lön och personal samt Säkerhet.
Företaget har ca. 140 anställda med en omsättning på ca 170 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro, Linköping och Jönköping. Läs mer på www.nobeli.se.
Vi erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor och kunder. Då företaget befinner sig i en expansiv fas får du ta stort eget ansvar samtidigt som vi prioriterar kompetensutveckling, resurser och stöd för att du ska lyckas och utvecklas i din yrkesroll. Vår värdegrund är viktig för oss och den bygger på kompetens, kvalitet, förtroende och framåtanda och finns med som en grund i vårt dagliga arbete.
Lockas du av att arbeta i ett företag där du får jobba nära verksamheten och våra kunder? Vill du vara en viktig del i våra affärer och vår utvecklingsresa? Är du driven och vill ta stort ansvar, då ska du söka rollen som Business controller på Nobeli!
Vi söker nu en engagerad och driven Business controller som kommer arbeta mycket nära våra verksamheter och stötta i affärsnära controllingarbete. Då företaget befinner sig i en expansiv fas kommer du också ges möjlighet att aktivt jobba med att förbättra och effektivisera processer och arbetssätt.
Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen som består av fyra personer och rapportera till Ekonomichef. På avdelningen är ni två Business controller som arbetar både i nära samverkan men också självständigt för att stötta verksamheterna i bl.a. ekonomistyrning och uppföljning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
· Bokslutsarbete, analys och controlling samt stödja verksamheterna i ekonomistyrning.
· Du utför kalkylering av fasta och rörliga kostnader för verksamheternas tjänster.
· Du deltar i bolagets budgetarbete.
· Du deltar aktivt i projekt, utredningar och förbättringsarbete tillsammans med
övriga verksamheter
· Du spelar en viktig roll i att stödja ekonomichefen i finansiella frågor och utveckling av Nobelis verksamheter samt stödja ekonomiavdelningen i deras frågeställningar.
Vem är du?
Du har en akademisk utbildning inom ekonomi med några års erfarenhet från kvalificerat controllerarbete. Du har stort intresse för system och systemrelationer och är van att arbete i affärssystem, meriterande är vana av Pyramid. Vi ser också att du har goda kunskaper av olika analysverktyg utöver excel. Du är bra på att utveckla processer med en god analytisk och problemlösningsförmåga.
Då verksamheten befinner sig i en expansiv fas och rollen är bred, då varje verksamhet är unik i sitt behov av stöd i controllingarbetet, ser vi att du har förmågan att kunna se både detaljer och helhet och kan pendla mellan dessa perspektiv. Du är van att agera som bollplank till chefer och är lösningsorienterad i ditt tankesätt. Då du kommer jobba nära de olika verksamheterna och ha många kontaktytor är det även viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och att du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer.
För att trivas i rollen tror vi också att du har en mycket god förmåga att strukturera, effektivisera och prioritera ditt arbete. Du är målinriktad och driven med ett ödmjukt förhållningssätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.