Business Controller sökes till Nordic Lubricants

Arbetsbeskrivning

Information om uppdraget: Academic Work rekrytering söker en självgående och utåtriktad kandidat för anställning hos Nordic Lubricants.Beskrivning av företaget: Nordic Lubricants AB är ett helägt dotterbolag till Bp, ett av världens största företag.I Sverige är de ca 120 anställda och omsätter ca 700 miljoner SEK.De arbetar med smörjmedel under två kända varumärken; BP och Castrol.Förutom deras smörjmedels produkter så erbjuder de sina kunder ett antal kringtjänster där deras Remote Stock Management System (RMS) och deras Business Service koncept är centrala.Deras huvudkontor ligger centralt vid Fridhemsplan i moderna nyrenoverade lokaler.För ytterligare information se www.castrol.com. Arbetsuppgifter: Som Business Coordinator på Nordic Lubricants får du chansen att vara med och forma en ny roll.Tjänsten innebär arbete med Nordic Lubricants RSM system (logistik system) och kringtjänsterna Business Services. I dina arbetsuppgifter ingår bl a: * Fakturering ut till kund från RSM systemet samt av kringtjänsterna "Business Services" * Hantering (upphandling, kontraktsskrivning och kvalitetssäkring) av kontrakt gällande RSM systemet, installatörer och övriga leverantörer * Månadsvis kostnadsuppföljning med finansavdelningen gällande RSM * Administration av Nordic Lubricants kringtjänster så som "Business Services"; kurs- och konsultadministration, Trosta Park, Professional Warranty mm * Säljsupport till säljledningen * Kursadministration i form av planering och fakturering till kund Du kommer främst att arbeta med kontraktsskrivning och administration men även följa med konsulterna ut till kunder. Rollen innebär mycket kontakter med interna och externa konsulter och ett nära samarbete med finansavdelningen.Du erbjuds en roll med stor inblick i andra avdelningar så som marknad, logistik och sälj.Är du rätt kandidat med rätt inställning finns det stora möjligheter att på sikt gå vidare inom organisationen. Vi söker dig som har: * Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller logistik * En vilja att förbättra och utveckla Förmåga att uttrycka dig i tal och skript samt goda kunskaper i engelska är ett krav.Har du dessutom kunskaper i finska och/eller danska är det en stark merit. Som person har du förmåga att organisera, prioritera och hålla deadlines.Du tar initiativ och är flexibel.Vidare förstår du komplicerade språkliga underlag och kan skriva dokument med hög kvalite.Då rollen innebär mycket kontakter är det viktigt att du är utåtriktad och kan skapa och underhålla relationer. Intresserad?Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jennifer Smith
08-56 24 4821
Rekryteringskonsult Maria Salling

Katarina Malm

Maria Salling

Rekryteringskonsult Maria Salling

Rekryteringsadministratör Katarina Malm
08-562 467 42
Maria Salling
+46 8 522 576 20
Katarina Malm
08-562 467 42
Katarina Malm

Maria Salling

Sammanfattning

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


22 november 2024

Office Assistant

11 november 2024