OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du bra på att visualisera och analysera siffror för att stötta ledningen för kundservice? Motiveras du av att jobba med kundupplevelse? Tycker du dessutom om förändring och utveckling? Då är denna roll perfekt för dig!
Bli en del av vårt team
PostNord är den ledande leverantören av logistik- och kommunikationslösningar i Sverige.
Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi lösningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik.
Som Business Controller inom Sales & Customer Operation kommer du initialt att ha stort fokus på att ta fram KPIer för att följa upp och utveckla verksamheten. Du ansvarar också för att bygga upp en rapportmiljö och tillhandahålla användarvänliga visualiseringar av resultat och trender åt kundserviceorganisationen. Du kommer också att vara delaktig i utvecklingen av customer experience.
Bland dina regelbundna arbetsuppgifter ingår uppföljning och analys av samtalsvolymer, kostnader och kvalitets-KPIer. Du kommer också att vara delaktig i upprättande av budget och prognoser. Du har ett affärsmässigt driv och agerar business partner till våra chefer inom Sales & Customer Operations i Sverige. Du förväntas bidra med motivation och inspiration för att driva kontinuerlig utveckling. Du rapporterar till Head of Business Control Sales för PostNord Sverige med placering i Västerås eller Solna.
Du har vad som krävs
Som person är du analytisk, kommunikativ och affärsmässig och kan koordinera och hantera krav från flera uppdragsgivare. Du har erfarenhet av att agera business partner mot chefer och andra nyckelpersoner och sporras av komplext transformationsarbete i högt tempo.
Vidare tror vi att du:
- Är ekonom eller motsvarande med minst 2–3 års erfarenhet av analysinriktat controllerarbete
- Har mycket avancerade Excelkunskaper och förståelse för datamodeller (PowerPivot, Power BI och Qlik)
- Erfarenhet av att analysera KPI:er och personalkostnader för att stötta arbetet med kostnadseffektivitet
- Tidigare erfarenhet av business controlling/analys inom kundtjänst-/callcenterverksamhet eller liknande
Vi levererar
Tillsammans med oss i PostNord är du en del av en förändringsresa som ger möjlighet till utveckling. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.
Ansök
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen kontakta Lotta Johansson, administration, mailto:lotta.johansson@postnord.com. Intervjuerna sker löpande och kan tillsättas löpande.
För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.