OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OneMed levererar tjänster, stödsystem och produkter till hälso- och sjukvården i Europa. Vi är Europas ledande partner till hälso- och sjukvården, med ett erbjudande av verksamhetsförbättrande tjänster, stödsystem samt ett heltäckande sortiment inom medicinskt förbrukningsmaterial. OneMeds erbjudande består av över 40 000 produkter som täcker hela hälso- och sjukvårdens behov av förbrukningsmaterial. Vårdgivare i hela Europa vänder sig till oss för att få hjälp att bättre möta sina patienters behov. Med oss som partner kan de förbättra vårdkvaliteten, sänka totalkostnaderna och samtidigt förbättra sina resultat inom miljö och CSR. För mer information besök www.onemed.se.
Är du en affärsorienterad och nyfiken Business Controller? Har du erfarenhet av att arbeta med controlling inom Supply chain eller liknande verksamhet? Är du därtill tillgänglig för nya möjligheter omgående? Då kan uppdraget som Business controller till OneMed i Göteborg vara den perfekta utmaningen för dig!
Om rollen
I rollen som Business Controller inom Supply Chain organisationen har du en central position med stora kontaktytor. Du ansvarar för att sätta och följa upp relevanta KPI:er, tar fram relevanta siffor och nyckeltal samt följer upp med analys och slutsatser. Du levererar både standard- och ad hoc rapporter till verksamheten. Du jobbar proaktivt och verksamhetsnära mot managers inom Supply Chain och IT, så som mot avdelningarna Transport- och distribution, Lager, Planering samt med kollegor på finansavdelningen. Rollen är placerad inom Supply Chain, på Tagene kontoret i Göteborg och rapporterar till VP Supply Chain.
Ansvar och arbetsuppgifter
• Leda och styra budget- och prognosprocesserna för Supply Chain i nära samarbete med verksamhetschefer. Säkerställa att effektiva processer och verktyg finns tillgängliga och följa upp avseende kvalitet och tid.
• Månadsrapportering – Leda månatlig insamling och rapportering av KPIs inom Supply Chain och IT.
• Säkerställa att projekt och investeringar har tydliga budgetar. Uppföljning och säkerställning av budgetefterlevnad.
• Utveckla och föreslå relevanta verktyg och mätvärden för att analysera verksamhetseffektiviteten inom Supply Chain och IT över hela koncernen. Utmana verksamheten med nya infallsvinklar och uppföljningsparametrar.
• Stödja kollegor i ad hoc-uppgifter och leda/delta i projekt
Vem söker vi?
För att lyckas i rollen har du ett proaktivt arbetssätt där du tar egna initiativ, kommer med egna idéer och utvecklingsförslag. Du trivs i roller med flera kontaktytor och är en stark relationsbyggare. Du drivs av ständiga förbättringar och har mycket god analytisk förmåga som gör att du snabbt kan identifiera, förstå samt förklara avvikelser.
Vi ser det som krav att du har:
• Akademisk examen som Civilekonom, Civilingenjör eller motsvarande
• Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet inom business controlling och/eller finansiell redovisning
• God förståelse av kärnprocesserna inom Supply Chain
• Erfarenhet av att arbeta med ERP och system
• Goda kunskaper i excel och powerpoint, skicklig i visuell presentation av siffror, resultat och analys
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Övrig information
Start: Omgående
Uppdragslängd: 6 månader med möjlighet till förlängning och anställning hos OneMed
Placering: Göteborg.
Anställningsform: Konsultanställning via Novare Interim & Recruitment
Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer att ske löpande. För mer information eller vid frågor, kontakta Kristin Högdahl på kristin.hogdahl@novare.se. Vänligen notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.