OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För att förstärka vår ekonomiavdelning söker vi en Business Controller som kommer att arbeta med alla våra bolag. Vi söker en person som vill lära känna våra verksamheter för att bidra med utvecklande analyser och uppföljningar. Du kommer att få en central roll i företaget och en möjlighet att medverka i utveckling av bolaget genom att stötta ledningen med utgångspunkt i ditt arbete.
Du arbetar nära både säljare, inköpschef och VD för respektive bolag inom koncernen och är föredragande på styrelsemöten.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att
- systematiskt och över tid övervaka, följa upp och analysera verksamheten
- utveckling av rutiner och processer
- lönsamhetsuppföljningar
- utveckla och implementera återkommande relevanta nyckeltal och analyser
- ta fram ad hoc rapporter för djupare analys
- medverka i budget- och prognosarbete samt periodisk rapportering
- delaktighet i det löpande redovisningsarbetet
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en akademiskutbildning inom ekonomi eller liknande samt ca 5 års erfarenhet från arbete med Controllerinriktade uppgifter. Du är van att ha internationella kontaktytor och har tidigare erfarenhet av import/export. Vidare är du van vid och bekväm med att presentera finansiella siffror och strategier på ett strukturerat och pedagogiskt sätt.
Då du i den här rollen fungerar som backup för redovisningen har du även redovisningsbakgrund, där du gärna arbetat med kundövervakning, fakturor och kredithantering.
Rollen kräver goda IT kunskaper, förståelse för ekonomiska flödet, mycket goda kunskaper i Excel samt goda kunskaper i både engelska och svenska i tal och skrift.
Som person är du lösningsorienterad, prestigelös och driven, Du har utpräglad affärsförståelse och du lockas av att komma till ett mindre bolag där man utecklas och förändras tillsammans. Såklart är du också analytisk, strukturerad och har lätt för att ta till dig ny information.
För att trivas i rollen är det viktigt att du tycker om att samarbeta, ha kontakt med olika typer av människor samt att du vågar utmana och komma med förbättringsförslag.
Om företaget
Advantage Services is a privately owned Swedish company and our team have extensive aviation experience. We are strategically based in northern Europe, Scandinavia at our main facility in Sweden. Conveniently based in Marma, Knivsta, only 20 minutes from Arlanda International Airport.
Our most recent office is located in Lakeland, FL, USA, next to the Lakeland Linder International Airport (LAL).
As an experienced team of aviation industry professionals, we are dedicated to providing spare part solutions, technical support, marketing intelligence and consultancy services covering the aviation after-market.
Ansökan
I den här rekrytering samarbetar Advantage Services med SJR. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka in din ansökan snarast, dock senast den 26 mars 2021. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Har du frågor om tjänsten kontakta Charlotta Ezitis Holmström på 0766 471 657 eller Christine Stamfeldt 070 471 5916. Varmt välkommen med din ansökan!
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet...
Titel: Business Controller
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88