Business Controller till Aftén bil

Arbetsbeskrivning

Om rollen som Business Controller

Som Business Controller blir du en viktig del utav Aftén Group. Du blir en del av företagets administrativa funktion som idag består av fyra medarbetare med placering Åkersberga.

Rollen är drivande och en betydande del av företagets ledningsgrupp. Du är företagets ekonomiska expert och ger rådgivning till organisationen i affärsfrågor, investeringsbeslut och hjälper till strategiskt vid stora beslut.

Du är fullt ut ansvarig för ekonomin på samtliga anläggningar samt ansvarar även för den tillkommande koncernbokföringen. 

Som Business Controller ansvarar och arbetar du för en ökad synlighet i resten av organisationen samt att skapa relationer med medarbetare ute på de olika anläggningarna. Du arbetar med företagets digitala utveckling och ser till att rutiner, processer samt KPI:er följs. 

Exempel på arbetsuppgifter:

·        Ansvar för affärsstöd i samarbete med ledningsgruppen

Ansvar för att strukturera verksamheten för långsiktig framgång och för att stödja tillväxt. Ge support till organisationen för att bygga prissättning av affärer. Koordinera kommunikation gällande priser och även supportera med juridiska funktioner.

·        Företagskontroll

Implementera tidsenliga lämpliga kontroller och avvikelseförfaranden. Se till att lämpliga processer finns på plats. Se till att alla policyer på företaget efterlevs och dokumenteras. Se till att laglig struktur och regelverk efterlevs.

·        Operativ planering och kontroll av ansvar

Kontinuerlig jämförelse av mål med faktiska siffror för att definiera kontrollåtgärder och möjliggöra pålitlig prognos för affärsframsteg. Kontinuerligt analysera och kontrollera kostnader, utgifter och personalantal. Utvärdera kontinuerligt nuvarande processer, markera förbättringsområden och leda implementering av förändringar

·        Redovisningsansvar

Se till att alla transaktioner sker med tillräckliga data och inom satta tidsramar och att de följer lagenliga redovisningsprinciper. Se till att de övergripande bokföringssiffrorna är i överensstämmelse med gällande regler och lagar. Ansvara för den månatliga kontrollen av balans- och resultaträkningen och att varje månad stänga de finansiella böckerna. Ansvara för det årliga lagstadgade årsbokslutet med tillhörande revision



Om dig

Vi letar efter dig som är en naturlig ledare, du som beskriver dig som affärsdriven, flexibel och prestigelös. Du med ett eget driv och en vilja att vara med och påverka. Att växla mellan operativt arbete inom samtliga ekonomiska processer såväl som strategiskt arbete och beslut i ledningsgrupp ser du som en självklarhet för att lyckas. Vidare har du en vilja att snabbt lära nytt med en förmåga att använda befintlig kunskap flexibelt.

Din bakgrund

Vi söker dig med flera års erfarenhet av bokföring från låg nivå till koncernnivå. Du som är bokslutssjälvständig, erfaren och självgående inom kundreskontra samt leverantörsreskontra.

Då du i rollen som Business Controller är fullt ansvarig för revisionen söker vi dig med mycket god erfarenhet av revisionsarbete. Du är van vid att analysera stora mängder fakta och har en god förmåga att ta fram och förmedla det viktigaste ur denna. Har du tidigare arbetat som ledare med personalansvar ses det som starkt meriterande.

Om Aftén bil

Aftén Group är ett väletablerat företag i Åkersberga & Upplands Väsby med 50 anställda. Vår målsättning är att genom högklassiga produkter, engagerad personal och goda kundrelationer skapa en entusiasm för våra märken. Vi vill hela tiden sätta våra kunder i fokus så vi överträffar kundernas förväntningar. Aftén är ett växande familjeföretag som leds med hjärta och själ. Företaget är inne i en expansiv fas och rollen som ekonomichef kommer vara en viktig del utav nästa stora steg. 

Utvecklingsmöjligheterna inom bolaget är stora och handlar om att tillsammans växa företaget till betydande storlek.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Eqonomy/Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lisa Sidén på

lisa.siden@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024