Business Controller till Ahlsell

Business Controller till Ahlsell

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en verksamhetsnära roll och genom dina analyser bidra till ökad försäljning? Sök tjänsten som Business Controller

I rollen som Business Controller (Chef regional säljsupport) kommer du arbeta nära regionchefen och regionens försäljningschefer genom att bidra med ekonomiska analyser i syfte att effektivisera och utveckla säljorganisationen. Du ingår också i regionens ledningsgrupp. Hos oss erbjuds du en utmanande, bred och utvecklande tjänst i ett framgångsrikt bolag. Är du en utpräglad siffermänniska som gillar att arbeta i en affärsinriktad organisation? Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Ahlsell är en värderingsstyrd organisation som erbjuder sina medarbetare utveckling och mycket god arbetsmiljö. Hos oss är atmosfären kamratlig, möjligheterna att påverka stora och du kan genom din kompetens utveckla vår region att nå fortsatta framgångar. Då vi är ett försäljningsinriktat företag har vi ett tempo och framåtdriv i organisationen. Tillsammans tar vi ansvar för att nå uppsatta mål. Våra anställda erbjuds ett generöst förmånspaket. Det inkluderar tjänstebil, flexibelt kontor, friskvårdsbidrag, tjänstepension och möjlighet till en årlig bonus.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som Business Controller (Chef regional säljsupport) arbetar du i en verksamhetsnära och bred roll där den ena dagen inte är den andra sig lik. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

• Att med ett konsultativt förhållningssätt stötta regionchefen och regionens försäljningschefer med hjälp av din ekonomiska och affärsinriktade kompetens.
• Att ta fram beslutsunderlag, analysera nyckeltal, flöden och aktiviteter för alla affärsområden i regionen.
• Att identifiera orsaker och samband för att nå ökad effektivitet.
• Ett personalansvar för den regionala säljsupporten (2 personer) som arbetar med fakturahantering, administration och support.
• Du ingår i den nationella säljsupportgruppen som tillsammans delar erfarenheter och kunskap för att optimera säljsupport på regional nivå.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Vår region består av ca 300 anställda och omsätter ca 2,5 miljarder. Du ingår i regionens ledningsgrupp bestående av 10 personer och rapporterar direkt till Regionchefen i Syd. Resor ingår i tjänsten och antalet övernattningar per år uppskattas till ca 10. Du kan utgå antingen från kontoret i Lund eller i Malmö.

VEM ÄR DU?

För oss är din personlighet, nyfikenhet och drivkraft avgörande för att lyckas i denna roll. Din bakgrund kan därmed variera, men troligtvis har du en erfarenhet från en verksamhetsnära roll där du har arbetat med ekonomiska analyser. Du har en god förståelse för kopplingen mellan försäljning och ekonomi. I grunden har du sannolikt en ekonomisk utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet från handel och/eller grossistledet. En fördel är även om du har haft personalansvar. Du har goda kunskaper i Excel och då vi verkar på den nationella marknaden söker vi dig med goda kunskaper i svenska. Du innehar B-körkort.

Du har en god förmåga att förstå och analysera komplex information. Då du har ett ansvar för ekonomistyrningen i regionen så söker vi dig som är resultat- och målorienterad. Du trivs i en verksamhetsnära roll där din kommunikativa förmåga, ditt samarbetsinriktade sätt och prestigelösa förhållningssätt kommer väl till pass. Du motiveras av att förbättra och utveckla samtidigt som du ser vikten av att bidra till en god stämning och att ha roligt på jobbet.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2020
  • Ansök senast: 17 mars 2020

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


27 december 2024

C&A and Spare Parts Business Controller

C&A and Spare Parts Business Controller

23 december 2024

21 december 2024