Business Controller till ArcQor

Business Controller till ArcQor

Arbetsbeskrivning

*
ArcQor är ett high-tech bolag som sedan flera år är nordiskt ledande inom tillverkning av robusta och universella batteriladdare och powerbanks. Här får du möjlighet att vara med på en utvecklande resa med ett härligt gäng i en framtidsbransch med mycket goda framtidsutsikter!

Om tjänsten
Vi söker nu en Business Controller/ Ekonomiansvarig med ansvar för ekonomi/finans och administration.

Tjänsten ingår i bolagets ledningsgrupp och rapportering sker direkt till VD.
ArcQor är ett bolag med 35 anställda med ambitioner att växa internationellt. Tjänsten passar därför dig som har bred erfarenhet och som kan hjälpa till att bygga företaget och som tycker det är kul att jobba med såväl operativa som strategiska frågor.
På ArcQor arbetar man i en innovativ miljö där alla medarbetare verkar för det goda samarbetet och att tillsammans arbeta mot och nå gemensamt uppsatta mål för verksamheten.

Arbetsbeskrivning
Som Business Controller / Ekonomiansvarig har du huvudansvar för verksamhetens ekonomi, redovisning och rapportering.

Exempel på ansvarsområden:
- Löpande redovisning
- Budget och finansiell planering
- Rapportering (månads- och kvartalsrapportering samt årsbokslut)
- Fakturering samt in- och utbetalningar
- Skattefrågor och bankkontakter
- Löner och personaladministration
Rollen är central med ett brett arbetsinnehåll, i takt med att verksamheten växer kommer din roll att bli mer specialiserad mot ekonomi, analys och controlling. Tjänsten erbjuder en stimulerande vardag med verksamhetsnära uppgifter och en nära dialog med kollegor.


Vi söker dig som
Du som antar denna utmaning är troligen utbildad civilekonom med inriktning mot controlling eller redovisning och har flerårig erfarenhet som controller, CFO eller ekonomiansvarig. Vidare har du ett gott affärssinne och med målet att över tid förstå den marknad som ArcQor arbetar inom och motiverad att vara med och bidra till företagets utveckling av affärsplaner och mål.

Som person är du analytisk och har förmågan att förstå affärsmässiga samband i en teknisk affärsmiljö och att presentera analyser och rekommendationer till VD/ledningsgruppen/styrelse. Du är van att jobba med struktur och ordning och tar gärna initiativ till att långsiktigt utveckla och förbättra arbetsrutiner, processer och metoder inom ekonomiprocessen.

Vi ser gärna att du trivs i en något bredare roll där du inledningsvis ansvarar för både ekonomi och administration, detta för att skapa dig en övergripande bild över hela verksamheten. Med fördel har du arbetat internationellt och är van att möta olika typer av människor och kulturer och är trygg i att kommunicera på såväl svenska som engelska.

Självklart har du goda kunskaper i Officepaketet samt talar och skriver flytande svenska och engelska.

Kontaktpersoner på detta företaget

Patrik Remann

Emanuel Sahlström
0140-59 90 47
Lena Wissinger Sparv
0380-57 67 28
Eva Johansson
0140-59 90 48
Johanna Eronson
0470-78 81 84
Abbe El-saghir

Andreas Arvidsson

Johanna Eronson

Birgitta Andersson
044-300 09 03
Daniel Kepka

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Montico HR Partner AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2022
  • Ansök senast: 11 september 2022

Besöksadress

Klubbhusgatan 13, Jönköping
None

Postadress

BOX 416
Tranås, 57325

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024