Business Controller till Argynnis Group // Trollhättan

Business Controller till Argynnis Group // Trollhättan

Arbetsbeskrivning

Vi på Argynnis Group utvecklar nischföretag med unika produkter och teknologier mot professionella kunder. Vi är en internationell koncern som verkar inom tre affärsområden: Standby, Binar Industrial Solutions och Heating & Drying Solutions. Våra 300 anställda finns i Sverige, Finland, Tyskland, Frankrike, USA och Kina. Vi fortsätter växa och söker nu, tillsammans med Oddwork, en Business Controller till vårt ägarbolag. Är du anställd nummer 301?



Som Business Controller
Drömmer du om stora utvecklingskliv på kort tid? Välkommen till Argynnis Group. Vi består av ett antal mindre bolag med vitt skilda verksamheter, något som passar dig som har erfarenhet från arbete nära en verksamhet. Du har god kunskap inom ekonomins grunder, kanske har du varit på redovisningsbyrå men känner dig uttråkad av siffror? Hos oss kommer du inte sitta med ettor och nollor, snarare med rapporter och grafer. Det är dina övergripande affärskunskaper som räknas. Du tar fram stödrapporter för ledningsmöten, sitter med i förhandlingar när bolag köps upp och hanterar olika presentations- och affärssystem. Låter kombinationen av storbolagstyngd och händelserik vardag som något för dig? I så fall är vi platsen du söker!

Ansvarsområden

Ansvarig för koncernens ekonomiska styrning och planering samt finansansvar.
Kommunikation och uppföljning av lång- och kortsiktiga ekonomiska mål och nyckeltal.
Budget och prognosanalyser, identifiering av finansiella och ekonomiska risker, medverkan och uppföljning av åtgärdsprogram.
Koncernens rutiner och verktyg för den ekonomiska styrningen och rapporteringen, samt kontinuerlig förbättring och effektivisering av dessa.
Finansiell analys och utvärdering av potentiella förvärv i Sverige eller internationellt, samt medverkan i genomförandet.


Vi söker dig som…
är en utåtriktad och serviceminded lagspelare med starkt affärsfokus. En noggrann och prestigelös person som är redo att kavla upp ärmarna och köra. Du är en driven och stabil ekonom som vill växa och som trivs allra bäst på ett storbolag. Din nyfikenhet är en stor tillgång och du gillar att sätta dig in i olika verksamheter och påverka framtida lönsamhet. För att lyckas i rollen har du relevant akademisk utbildning och erfarenhet av controllerrollen på produktbolag i en internationell miljö. Som Business controller hos oss måste du uppskatta närheten i och intensiteten i en platt organisation med korta och ibland snabba beslutsvägar. Hinder på vägen ser du som möjligheter och det oförutsägbara kittlar din energi och kreativitet.

Våra önskemål till dig

- Utbildning inom ekonomi, gärna till civilekonom eller industriell ekonomi.
- Bred erfarenhet inom controller- och redovisning, samt inom finansiering.
- Minst 3-5 års erfarenhet av årsredovisning.
- Du uttrycker dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska då vi mestadels arbetar i en internationell miljö.
- Goda presentationskunskaper - du kan hantera de datasystem och mjukvaror som krävs.
- Kunskap inom skatteområdet och kännedom om internationell beskattning samt erfarenhet från företagsförvärv, såväl inom Sverige som internationellt.



Meriter

- Erfarenhet av Ocra/Unit4 alt. annat koncernkonsolideringsprogram.
- Kunskap kring transfer-pricing.
- Kunskaper i franska och/eller tyska.




Varför Argynnis Group?
Hos oss blir du del av en platt organisation i en roll med stora utvecklingsmöjligheter. Stämningen här är både proffsig och avslappad. När du kommit in i din roll finns goda möjligheter till hemarbete då och då, och i rollen ingår utlandsresor.



START: Enligt överenskommelse
PLATS: Trollhättan
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Talent Manager Natali Racho, natali.racho@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-04-30

Skicka din ansökan så snart som möjligt! Platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vi på Oddwork är övertygade om att världen blir en bättre plats när alla vågar och kan följa sina drömmar. Genom att hjälpa organisationer att skapa ärliga och transparenta företagskulturer och genom att hjälpa talanger mot sina mål jobbar vi mot drömmen - varje dag. Vi är här för att revolutionera vår bransch, för att matcha talang med företagskultur och för att stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Det betyder att vi aktivt jobbar med att inkludera alla i våra rekryteringsprocesser för att spegla samhället på ett rättvist sätt. Därför vill vi uppmana dig som kanske inte tänkt söka detta jobb att ändå göra det. Skicka in din ansökan, bredda vår kompetens och bidra med dina erfarenheter och din expertis. För oss är det självklart att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår. Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Ravan
0735005927
Ellinor Hellberg
0732047841
Philip Bendroth
0730361223

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oddwork
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2022
  • Ansök senast: 23 september 2022

Besöksadress

Kungsgatan 42, Göteborg
None

Postadress

Kungsgatan 42
Göteborg, 41115

Liknande jobb


C&A and Spare Parts Business Controller

C&A and Spare Parts Business Controller

23 december 2024

21 december 2024

20 december 2024

20 december 2024