Business controller till attraktivt bolag i city

Business controller till attraktivt bolag i city

Arbetsbeskrivning

Till en välkänd arbetsplats söker SJR en Business Controller. Har du akademisk utbildning inom ekonom och gedigen kunskap inom controlling samt erfarenhet från ledningsgrupp och förändringsarbete - då borde du höra av dig om detta interimsuppdrag.

Om tjänsten

I den här rollen som Business Controller kommer du att ansvara för en rad olika affärsområden och ha många kontaktytor samt arbeta med både prissättning och lönsamhetsabalyser. Du kommer att undersöka eventuellt nytt ERP-system samt förfina befintliga processer.

Du kommer således att vara en nyckelperson i verksamheten där du ansvarar för hela processen - från analys och målsättning till uppföljning och lönsamhet.

Som Business Controller kommer du att samarbeta med flera chefer på olika områden inom organisationen. Avgörande är därför att du är duktig på att kommunicera komplex, ekonomisk information. Vidare kommer dina arbetsuppgifter att handla om budgetering, prognoser och avvikelserapportering till ledningen. Även utveckling av processer och rutiner ihop med bolagets IT-lösningar kommer att ligga på ditt bord. Du ansvarar och utvecklar likaså system för finansiell planering, budget och uppföljning.



Din bakgrund

Vi tror att du är proaktiv och ansvarsfull med en förmåga att kunna tänka utifrån ett helikopterperspektiv. För att passa i rollen som Business Controller på detta globala företag tror vi att du trivs i föränderlig miljö, är nyfiken och har en drivkraft att alltid vilja utveckla såväl dig själv som verksamheten.

Du har akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande och har controllererfarenhet, dessutom ser vi gärna att du har varit på ett större företag och arbetat med IT-relaterade projekt. Det är meriterande om du har ansvarat för IT-prissättning och avgiftsmodeller, kostnadsoptimeringsarbete eller internationell fakturering.

Det krävs i denna roll att du har lätt för att uttrycka dig i tal och i skrift, både på svenska och på engelska. Det är ett krav att du har mycket goda kunskaper i Excel samt att du har väldigt god processförståelse för relevanta affärsverktyg.

För att passa i rollen som Business Controller lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det krävs att du är en hjälpsam lagspelare samtidigt som din analytiska förmåga är avgörande. Det värderas högt om du har erfarenhet av retail och av en transaktionsintensiv verksamhet.

Viktig information

Uppdraget är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR. Uppdraget startar i början på april och löper fram till november 2023. Urvals- och intervjuarbetet kommer att ske löpande. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Emma Hultberg, på telefonnummer: 076 647 16 41. Välkommen med din ansökan.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Hultberg på 0766471641. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-03-25.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2023
  • Ansök senast: 17 maj 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024

Controller

Controller

25 november 2024