Business Controller till Bräcke Diakoni

Arbetsbeskrivning

I 100 år har Bräcke diakoni arbetat inom omsorg av särskilt utsatta människor och tagit ansvar för att i samhället stå upp för människovärde och mänsklig värdighet. Idag sker det i ett 40-tal verksamheter inom områdena hälso- och sjukvård, funktionshinder, äldreomsorg samt hotell och restaurang. Vi omsätter drygt 1 MSEK, har över 1100 medarbetare och fortsätter att växa och utvecklas. Bräcke diakoni finns på ett flertal orter i Sverige med huvudkontor i Göteborg. Läs gärna mer på www.brackediakoni.se

Nu har du chans att få bli en del av vår organisation där utvecklingen går snabbt, medarbetarna engagerade och möjligheterna är många! Just nu söker vi en Business Controller till vår ekonomiavdelning.

ROLLEN

Som Business controller har du en nyckelroll inom ekonomifunktionen och kommer vara högst delaktig i den fortsatta utvecklingen för att möta framtidens krav. Du kommer att ingå i ett controllerteam som tillsammans ansvarar för rapportering, uppföljning och analyser för våra verksamheter i driftorganisationen samt stödfunktionerna. Då vi står inför ett byte av affärssystem ingår arbetet med att utveckla och effektivisera rutiner och arbetssätt genom bl a att automatisera och digitalisera processer. Utvecklingsarbetet kommer att medföra förändringar för våra verksamheter och du kommer att vara involverad i de utbildningsinsatser som behöver göras. Tjänsten är placerad på kontoret i Göteborg och du rapporterar till ekonomichef.

I tjänsten ingår:

- Analysera resultat - identifiera orsaker till avvikelser samt driva förändringsarbete för att säkerställa måluppfyllelse och långsiktigt hållbara resultat för verksamheten

- Delaktig i månadsbokslut

- Budget- och prognosarbete

- Ta fram beslutsunderlag till ledning och verksamhetschefer

- Driva förbättringsarbete av ekonomiprocesser

- Ad hoc analyser

- Ledande roll i övriga förekommande projekt och aktiviteter

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har en akademisk examen och minst 5 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom controlling och redovisning. Du skall vara analytisk, strategisk och självständigt kunna jobba med förändringsarbete nära verksamheten. Du är duktig på att analysera och sammanställa stor mängd data för att därefter dra slutsatser och ge förslag på korrigerande aktiviteter vid avvikelser. För rätt person kan den här rollen växa med det egna intresset och ambitioner. Du är strukturerad samt har en god förmåga att prioritera. Du är systemintresserad och har goda kunskaper i Office 365 samt behärskar svenska i tal och skrift.

PERSONLIGT
Du har en vilja att utvecklas i din roll och bör vara kommunikativ, social och ha lätt för att knyta kontakter. Du är lugn och trygg samtidigt som du gillar att arbeta i en föränderlig och komplex verksamhet och mot många kontaktytor i den stora organisationen.

VI ERBJUDER
Hos oss på Bräcke diakoni, en idéburen stiftelse, får du inte bara möjlighet till ett spännande och utvecklande jobb, utan också en möjlighet att bidra till vår vision om ett medmänskligare samhälle. Stiftelsen befinner sig just nu på en spännande resa, vi utvecklas och satsar stort inom vårt område.

HAR VI VÄCKT DITT INTRESSE?

Bra, sänd in din CV och svara på våra frågor. Ansvarig rekryterare är Patrik Petersson, patrik.petersson@pspartner.se, telnr 076 835 07 86. Sista ansökan 6 aug.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PS Partner
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juli 2023
  • Ansök senast: 3 januari 2024

Besöksadress

Första Långgatan 18
None

Postadress

Första Långgatan 18
GÖTEBORG, 41328

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024