Business Controller till BraunAbility

Business Controller till BraunAbility

Arbetsbeskrivning

BraunAbility utvecklar och tillverkar produkter som hjälper människor med begränsad rörlighet att dagligen köra eller färdas i olika typer av fordon. BraunAbility Europe AB är beläget i Stenkullen, strax utanför Göteborg med dotterbolag i Danmark och England. Vårt moderbolag är BraunAbility US som ägs av Investor AB.

Vill du arbeta på ett företag som gör bra saker - på riktigt? Då kommer du trivas hos oss. Vi arbetar med att göra människor världen över mer oberoende. Bolaget befinner sig i en spännande tillväxtfas där vi söker dig som vill vara med och bidra. Här får du möjlighet att utveckla ekonomifunktionen i den europeiska delen av BraunAbility.

Om tjänsten
I nära samarbete med ekonomiavdelningen och CFO kommer du att arbeta med varierande uppgifter nära den dagliga driften. Som Controller kommer du att få stor frihet under eget ansvar att utveckla nya arbetssätt.

Du kommer att arbeta med:

- Analys av produktionsavvikelser och lageruppföljning samt rapportering


- Analys samt uppföljning av kassaflöde, resultat- och balansräkning.

- Framtagning samt utveckling av rutiner, processer och verktyg för att effektivisera analysarbetet
- Arbeta med analysarbetet på koncernnivå med rapportering till BraunAbility US.
- Säkerställa att verksamheten får rätt finansiell information.
- Delaktig i budget och prognosarbete på koncernnivå.
- Deltaga aktivt i projekt kring bolagsutveckling och förvärv.
- Utveckla och implementera digitala verktyg/system.
- Framtagning av policys och rutiner för verksamhetsstyrning.
- Bokslut och löpande redovisning vid behov
- Upprätta årsredovisningar och sköta myndighetsrapportering
- Momsrapportering, Inkomstdeklarationer och skatterapporter
- Koordinera intern- och externrevisorer


Du som söker
Vi söker dig som vill ha en rolig utmaning att bita i. Du kommer vara en viktig del i vår digitaliseringsresa för att effektivisera ekonomifunktionen och det är därför viktigt att du är redo att ta nästa steg i utvecklingen och hjälpa oss på den resan. I rollen arbetar du nära affären för att uppnå upprättade mål.

Vi tror att du som söker är Civilekonom eller motsvarande och har erfarenhet från en likande roll. För att snabbt kunna sätta dig in i rollen ser vi att du behöver ha erfarenhet från att arbeta i en internationell kontext i en producerande verksamhet. Det är ett starkt önskemål att du har en bakgrund inom redovisning då du till viss del kommer att ansvara för bokslut, årsredovisning, moms och skatt.

Vi tror att du har intresse för att arbeta nära verksamheten och har kapacitet att arbeta med komplexa frågor, på ett ihärdigt och självständigt sätt. Du har en god samarbets- och pedagogisk förmåga‚ är stresstålig och har skinn på näsan. Du har ett gott siffersinne och en utpräglad analytisk förmåga kombinerat med noggrannhet. Vidare är det en förutsättning att du har god systemvana samt goda kunskaper i Excel. Har du tidigare erfarenhet från något BI verktyg såsom Power BI är det meriterande. Du som söker måste behärska såväl svenska som engelska väl i både tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Du blir en del av ett spännande bolag som arbetar med produkter för att öka livskvaliteten för människor med funktionsnedsättningar. Vi arbetar efter våra värderingar; Lev Vår Värdegrund, Gör Rätt, Fira framgång, Agera Professionellt och Driv Innovation. Du blir en del av ett utvecklingsdrivet och innovativt bolag som alltid strävar efter förbättring. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar i ett växande bolag.

Låter det här som en tjänst som passar dig? Skicka då in din ansökan redan idag!

Ansökan
I denna rekrytering har BraunAbility valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Forslund på 070-471 59 25. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 27 september 2022. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 september 2022
  • Ansök senast: 27 september 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


1 november 2024

Projektcontrollers till Mälardalen

Projektcontrollers till Mälardalen

31 oktober 2024