Business controller till bred roll

Business controller till bred roll

Arbetsbeskrivning

Vår kund söker en business controller för ett uppdrag på sex månader med start i februari, för rätt person kan det därefter leda till en fast anställning hos kunden. Kundföretaget har kontor i centrala Göteborg.

Rollen

Rollen innebär att arbeta i en bred controllerroll där du stöttar organisationen med budget, forecast och analyser. Du ansvara för att ta fram siffror till styrelsen samt att stötta vid affärsplaner på både kort och lång sikt. Du arbetar nära produktion och stöttar kring inköp och lagerhållning. Vidare arbetar du med hantering av masterdata. Du ingår i ett controllerteam på tre personer och i rollen ingår det mycket samarbete och kommunikation både i Sverige och internationellt.

Din bakgrund

Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet som business controller och med relevant utbildning inom ekonomi. Vi ser gärna att du även har bakgrund inom redovisning samt har erfarenhet från producerande bolag. Då detta är en internationell koncern så behärskar du engelska flytande i tal och skrift. För att lyckas i rollen ser vi att du är du kommunikativ, trygg i dig själv, pedagogisk och hjälpsam. Det är viktigt att du trivs i en bred roll med mycket ad-hock uppgifter.

Söker du en bred Business controller roll i en internationell miljö- då är detta något för dig!

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sandra Hellström på 0704-71 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Business controller

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2020
  • Ansök senast: 4 januari 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024