Business Controller till Bring - 18 månaders vikariat

Business Controller till Bring - 18 månaders vikariat

Arbetsbeskrivning

Skulle du vilja arbeta i en bred controller-roll där ekonomiadministration varvas med analyser, verksamhetsutveckling och strategiarbete? Se då hit! Från Mars 2021 behöver vi täcka upp för ett föräldravikariat och söker därför efter vår nästa Business Controller inom affärsområdet för hemleveranser.
Vi på Bring är en av Nordens största logistikaktörer. Tillsammans med vårt moderbolag Posten Norge har vi drygt 14.000 anställda som alla strävar mot att göra vardagen enklare och världen mindre för privat- och företagskunder. Den stora utvecklingen inom e-handeln gör att vårt affärsområde för hemleveranser växer med stormsteg. För att behålla och utöka vårt försprång inom just hemleveranser är affärsområdets Business Controlling-enhet essentiell. Teamet som består av 5 kollegor driver, tillsammans såväl som enskilt, små och stora projekt inom affärsområdet. Dessa berör både interna förbättringar och djupare analyser i samarbete med kunder, leverantörer och andra avdelningar inom koncernen. I den här rollen kommer du med andra ord i kontakt med många delar av verksamheten, både organisatoriskt och geografiskt. Du rapporterar till Manager Business Controlling och blir en del av en platt organisation som lägger stor vikt vid kommunikation och utveckling.
Dina arbetsuppgifter kommer kretsa kring:
• Löpande bokslutsarbete & rapportering
• Resultatuppföljning & analys
• Prognosarbete
• Leverantörsreskontrahantering; kontera, skicka fakturor, kontrollera och godkänna
• Kundreskontrahantering; koordinera förfrågningar från kunder/leverantör samt övervaka kredittider
• Stöd till organisationen vid behov av analyser, verksamhetsförbättringar och effektivitet
• Förbättring av processer och rutiner inom avdelningen samt närliggande områden
• Projektledning olika former av utvecklingsprojekt/initiativ som bidrar till affärsområdets förtjänst

Din bakgrund
Formella kvalifikationskrav
Grundläggande kunskaper inom redovisning
Mycket goda kunskaper inom Officepaketet – i synnerhet MS Excel
Flytande svenska och engelska i såväl tal som skrift
Meriterande faktorer
Relevant arbetslivserfarenhet
Högskoleutbildning inom ekonomi och/eller logistik
Kompetens i Alystra, HFM eller Navision
Personliga egenskaper
För att du ska trivas hos oss behöver du vara en öppen och prestigelös person som både vill ägna sig åt manuella processer, så som fakturering, men som också vill vara med och utveckla enhetens analysarbeten och prognoser på mer avancerad nivå. Vidare är det viktigt att du är flexibel, lösningsorienterad och öppen för att arbetsdagarna kan se väldigt olika ut. På vår avdelning är det emellanåt hög arbetsbelastning, exempelvis under bokslut, vilket kräver en hög stresstålighet. Våra controllers jobbar väldigt verksamhetsnära och har mycket olika kontaktytor i organisationen, varpå vi lägger stor vikt vid din samarbetsförmåga och din sociala kompetens.
Vårt erbjudande till dig
Vi välkomnar dig som vill arbeta i en stor men framåtlutad koncern där ledorden Vill mer, Ta ansvar och Spela för lagetgenomströmmar allt vi gör. Du kommer få stor möjlighet att själv utforma din arbetsvardag tillsammans med en grupp engagerade och kompetenta kollegor. Tjänsten är på ett vikariat mellan Mars 2021-September 2022, men för rätt kandidat är chanserna goda till en förlängning och fast anställning.
Omfattning och placering
Tjänsten är på heltid (100%) som ett vikariat om minst 18 månader, med tillträde från Mars 2021. Tjänsten är placerad i Västberga men resor kan förekomma om rådande förutsättningar tillåter detta.
Ansökan och frågor
Sista ansökningsdag för denna tjänst är den 10:e Januari 2021. Vi tillämpar dock löpande urval och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Om du har frågor kring tjänstens karaktär kan du kontakta anställande chef, Samuel Storkitt, via samuel.storkitt@bring.com

Om du har frågor kopplade till rekryteringsprocessen kan du kontakta Rekryteringsansvarig på Bring, Jakob Ingemansson, via jakob.ingemansson@bring.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bring Express Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Besöksadress

Bordsvägen 3
None

Postadress

None
JÖNKÖPING, 55652

Liknande jobb


C&A and Spare Parts Business Controller

C&A and Spare Parts Business Controller

23 december 2024

21 december 2024

20 december 2024

20 december 2024