OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På ett sätt är detta ett helt vanligt jobb som Business Controller. Samtidigt är det en helt unik tjänst som du varken får eller vill gå miste om att söka.
Vi skulle kunna skriva ”sedvanliga arbetsuppgifter som controller” för att beskriva vilka arbetsuppgifterna är i denna tjänst. Vad en Business Controller gör vet du naturligtvis redan. Men det är så mycket mer vi vill berätta för dig om Centric och det här jobbet. Vi på Centric gör ofta saker lite annorlunda, vi går våra egna vägar utan att tveka. Vi är trygga i våra vägval och det är här vårt nya team inom Group Control kommer in - som ett viktigt stöd till vår nordiska ledningsgrupp som representerar hela 13 bolag inom kompetensförsörjning och IT outsourcing.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett nyskapat team där vi vill ha i högt i tak och ordning och reda. I korthet är din roll att följa, förklara och påverka. I teamet kommer vi att kommer att samordna och utveckla Centrics ekonomiska rapportering, beslutsstöd samt ekonomimodell.
Att analysera och följa upp bolagens verksamhet och resultat är viktiga arbetsuppgifter som det underlättar om du trivs med. Du vill förstå resultaten på riktigt och har förmåga att sätta dig in i olika typer av affärsprocesser.
Som Business Controller fungerar du som ett stöd och bollplank till bolagens VD. Men du måste även trivas med att stödja verksamheten i sitt dagliga arbete och genom utbildningar, generell ekonomi-information och systemstöd. Du deltar också i introduktion av nya medarbetare.
Omvärldsbevakning är en naturlig del av ditt uppdrag. Du uppmärksammar och informerar till exempel om förändringar i lagstiftningen.
And so on... låt oss gå in på detaljerna om du tycker att det vi beskrivit här låter skoj. Men ja, det är en klassisk controllertjänst det handlar om. Det som gör tjänsten unik är att du kommer att jobba i en koncern med 13 nordiska bolag och en holländsk ägarstruktur OCH att du jobbar i en företagskultur där du och dina kollegor gör hela skillnaden.
Din profil och kvalifikationer
För att komma till sin fulla rätt i denna roll söker vi dig som är engagerad och nyfiken och inte är rädd för att säga vad du tycker. Du har en relevant högskoleutbildning och tänker alltid digitalt först!
Dina blivande kollegor kan mycket om Centrics bemanningsverksamhet. Så har du erfarenhet från leverans av it-tjänster och/eller detaljhandelslösningar kommer du att komplettera Controlling-teamet.
Centric är ett av Nordeuropas största privatägda bolag och därför är det viktigt att du behärskar engelska i tal och skrift samtidigt som du inte räds de nordiska språken då mycket kommunikation även kommer att ske med kollegor i Norge. ”Svorsk” är vårt andraspråk på i Centric.
Teams, Zoom, Skype mlf funkar bra men ersätter inte att träffas på riktigt. Resor kommer att ingå i arbetet, därför är det viktigt att du har möjlighet att resa regelbundet inom Sverige och Norge.
Du har också erfarenhet av: Ekonomisystem
Budget och prognos
Projektredovisning
Framtagning och uppföljning av business case
Utformning av presentations- och beslutsmaterial
Om du har erfarenhet av Power BI, Tableau, Qlik Sense eller liknade är det meriterade!
Vad vi erbjuder
Hos Centric kommer du först. Våra anställda gör oss till dem vi är, därför investerar vi i vår personal genom att erbjuda en trygg arbetsplats där kollektivavtalet utgör en viktig grund.
Vi med många tycker att vi har Sveriges skönaste arbetsplats och vi jobbar aktivt med vår interna gemenskap och våra externa nätverk. Så förbered dig på grymma kick-offer och roliga upptåg.
Var är din arbetsplats lokaliserad då? Tja, var är DU lokaliserad? Vi kan erbjuda ett skrivbord i moderna lokaler med centralt läge i Göteborg, Sundbyberg, Oslo eller Linköping. Arbetsledningen sker från Göteborg men för oss är det viktigaste att hitta rätt person för jobbet inte att du nödvändigtvis måste bo i en viss stad.
Mer om oss
Vi möjliggör för våra kunder att fokusera på sin kärnverksamhet med hjälp av våra tjänster. Genom att dagligen kombinera gedigen kunskap och mångårig erfarenhet med specifik branschkännedom skiljer vi oss från de traditionella spelarna i branschen.
Centricbolagen i Norden utgörs av sex bolag som verkar inom kompetensförsörjning, IT outsourcing, detaljhandelslösningar och Business Process Outsourcing. Låt oss stolt presentera:
Centric Care AB AS - Bemanningsföretag inom hälso- och sjukvård i Sverige och Norge.
Centric Professionals AB AS - Uthyrning av generalister och förmedling av specialister inom IT i Sverige och Norge
Centric IT Solutions AB AS - Detaljhandelslösningar och IT outsourcing.
Centric Finance Professionals AS - Bemanning och rekrytering inom av ekonomi och arkiv i Norge.
De av våra bolag som sysslar med kompetensförsörjning är medlemmar i Almega, Kompetensföretagen och NHO Service. Samtliga bolag är även kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001.
Centric Care ägs av nederländska Centric BV och våra 4500 anställda finns förutom i Sverige och Norge även i Holland, Belgien, Tyskland, Rumänien och Litauen.