OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Estrella etablerades redan 1957 och är idag ett av Sveriges mest kända varumärken. De var först i Sverige med att producera och sälja snacks. Idag omsätter Estrella AB närmare 1 miljard kronor och har drygt 200 anställda. Fabriken och huvudkontoret ligger i Angered utanför Göteborg och Agrocentret ligger i Kistinge utanför Halmstad. Vi tillverkar och säljer en mängd olika salta snacks såsom chips, ostbågar, ringar, skruvar, nötter, popcorn, salta pinnar och dipmix. Vår strävan är att alltid tillverka de godaste snacksen, självklart med miljö och hållbarhet i fokus.
Varje dag ställer vi oss frågan; Finns det något godare?
Hos oss på Estrella erbjuds du en miljö med en hög förändringstakt där du får möjlighet att vara med och bidra till både bolagets och din egen personliga utveckling. Vi erbjuder dig en tillvaro med frihet under ansvar, utmaningar och en perfekt mix av professionalism och personlig atmosfär.
Idag ägs Estrella av Intersnack Group, ett av Europas största snacksföretag. Intersnack Group är ett familjeägt företag som endast arbetar med snacks och satsar på att bygga starka lokala varumärken. www.estrella.se (http://www.estrella.se/)
Arbetsbeskrivning
Som business controller kommer du vara den som är specialisten, eldsjälen och drivkraften i bolagets ekonomiska uppföljning och analysarbete. Du rapporterar till Senior Business Controller och tillsammans kommer ni arbeta för att skapa lönsamma affärer.
Du kommer arbeta i projekt som spänner över alla marknader men verkar i huvudsak för att bidra med ditt affärsmässiga stöd till vår verksamhet i Finland och Danmark där du arbetar tätt ihop med såväl landschefer som marknadschefer. Du arbetar med budget och prognoser, analyser och rapporter och bidrar till affären genom att löpande stödja verksamheten med handlingskraftiga analyser och förslag till åtgärder. Exempel på områden kan vara prissättning, kampanjanalyser och nylanseringar.
Din arbetsplats kommer vara på vårt huvudkontor som finns i trevliga lokaler i Angered, med mycket goda kommunikationsmöjligheter.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande. Du har minst ett par års erfarenhet från affärsstödjande roller såsom managementkonsult, business controller, revisorsassistent eller annan konsultativ bakgrund. Ditt tidigare fokus ska ha legat på affären samt ekonomi- och verksamhetsstyrning. Du behärskar engelska flytande i tal och skrift samt är en van Powerpoint & Excel-användare. Har du tidigare arbetat på ett internationellt bolag eller med snabbrörliga konsumentprodukter är detta meriterande.
I rollen på Estrella kommer du att arbeta tillsammans med personer i flera delar av värdekedjan men med ett fokus på försäljningsorganisationen, det är därför av stor vikt att du som person är nyfiken, drivande och kommunikativ. Därtill ser vi att du har en fallenhet för analys och förmåga att kunna se detaljer samtidigt som du behåller ett helhetsperspektiv i en snabbrörlig vardag. Med en prestigelös och ödmjuk attityd tar du en självklar plats i det framåtlutade teamet.
Låter det här som en tjänst som passar dig? Skicka då in din ansökan redan idag!
Ansökan
I denna rekrytering har Estrella valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Forslund på 070-471 59 25. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 14 december 2022.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88