Business controller till globalt företag i Västerås

Business controller till globalt företag i Västerås

Arbetsbeskrivning

Är du analytisk och motiveras av att optimera och utveckla processer och rutiner? Har du tidigare arbetat som business controller eller liknande? I detta kommande uppdrag kommer du agera affärschefens högra hand i ett väletablerat internationellt företag i Västerås.

Uppdraget förväntas starta i början av mars för att hålla på tills 15 januari 2021. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!


Om tjänsten
Som business controller hos vår globala kund i Västerås kommer du agera affärschefens högra hand. Det kommer ligga i dina arbetsuppgifter att leda ditt team för att optimera resultaten i din tilldelade affärsenhet. Det kommer vara ditt ansvar att stödja effektiva affärsbeslut genom att övervaka, analysera och tolka finansiella data för att utvärdera olika affärsalternativ och rekommendera de lämpligaste affärslösningarna. Dina arbetsuppgifter kommer närmare att innehålla:

- Bidra till definitionen av affärsenhetens strategi.
- Fungerar som den viktigaste partnern för den relevanta företagsledaren när det gäller att fastställa strategi för ansvarsområde, a
- Upprätthålla ständig kontakt med relevanta andra chefer och controllers avseende finans-, marknads- och kundsituation och utsikter.


Vem är du?
För att passa i rollen som business controller behöver du ha en akademisk utbildning inom området, alternativt erfarit likvärdiga kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och besitter goda ledaregenskaper. Som person är du analytisk och strukturerad, och motiveras av att optimera och förbättra processer och rutiner.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • max 10 dagar
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2020
  • Ansök senast: 11 mars 2020

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


27 december 2024

C&A and Spare Parts Business Controller

C&A and Spare Parts Business Controller

23 december 2024

21 december 2024