OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Business Controller till globalt teknikföretag
Vår kund, i norra Stockholm, är en global ledare inom tekniska produkter och lösningar som värdesätter sina anställdas kompetens och söker utveckla sina medarbetare. Affärsfilosofin för detta ledande bolag är att ägna intern talang och teknik för att skapa enastående produkter och tjänster som bidrar till ett bättre samhälle. Söker du möjlighet att utvecklas tillsammans med ett globalt och tryggt företag? Då är denna möjlighet helt rätt för dig.
Om tjänsten
Tillsammans med ditt team på 9 medarbetare ansvarar ni för att upprätta investeringsplaneringar och genomföra kostnadskontroller gentemot kunder för att säkerställa att budget följs. Uppdraget innebär även kontinuerlig kontakt och uppföljning med nyckelintressenter inom företaget, exempel på dessa intressenter kan vara företagets CFO, Account managers eller områdesexperter såsom Product managers eller systemutvecklare. Din roll blir tillsammans med ditt team att stötta och vägleda intressenterna i sitt dagliga arbete.
Arbetsuppgifter
- Optimera försäljning
- Planera investeringar och kontrollera budget
- Säkerställa att prognosen överensstämmer med faktiska kostnaden
- Genomföra analyser och agera som stödfunktion
- Säkerställa att projekt genomförs enligt de riktlinjer och regler som finns
- Koordinera olika förbättringsprojekt
Vem är du?
Då arbetet som Business Controller innefattar kontinuerlig planering framgent bör du som söker vara analytisk och strukturerad i ditt arbetssätt, då du även arbetar i team samt har mycket kontakt med intressenter inom företaget bör du besitta en god social förmåga och vara bra på att kommunicera. Vidare bör du vara mycket flexibel, lösningsorienterad och inte ha några problem med att snabbt omprioritera dina arbetsuppgifter vid behov.
Det är av stor vikt att du har tidigare erfarenhet inom olika system och att du som person är ansvarstagande och driven till att ständigt arbeta mot förbättring. Du bör även vara van att arbeta effektivt och ha ett målmedvetet förhållningssätt som gör att du sällan ger upp.
Krav
- Högskoleutbildning inom finans, redovisning eller något motsvarande.
- 2-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Erfarenhet av olika system (Exempelvis Excell)
- Goda kunskaper i Engelska
- Erfarenhet av projektledning eller dylikt (meriterande)
- Erfarenhet inom SAP (meriterande)
- Kunskaper i Svenska eller koreanska (meriterande)
Övrig information
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid, 6 månaders konsultuppdrag med goda chanser till förlängning
- Placering: Kista
Urval sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om Jobzone:
Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår vision är att vara branschens bästa arbetsgivare och vi arbetar varje dag för att bidra till att skapa framgång för individer och organisationer.
Vi gör det genom en lokal närvaro på över 50 orter i Sverige och Norge, alla med stora kunskaper om sin marknad och med ett arbetssätt som utgår från medarbetaren i fokus. Jobzone är verksamt inom många branscher och kan erbjuda en mängd karriärmöjligheter. Vilket är ditt nästa drömjobb?
Kontaktpersoner på detta företaget
Katarina Nevenius
070-1678514