Business Controller till GodEl

Arbetsbeskrivning

Fand rekryterar nu en Business Controller till GodEl. Här kommer du att verka i en framåtlutad roll där du är med och utvecklar affären. Du förser verksamheten med analyser och beslutsunderlag, ansvarar för flera processer inom redovisning och internkontroll samt arbetar nära kollegor på andra avdelningar i olika samarbeten och projekt. Som person är du strukturerad och trivs bra i omväxling och förändring. För att prestera i rollen som Business Controller hos GodEl besitter du en analytisk skärpa, inre drivkraft samt en prestigelös, nyfiken och ödmjuk hållning inför nya utmaningar. Rätt kandidat har stora utvecklingsmöjligheter hos GodEl där beslutsvägarna är korta och nya idéer och förslag lyssnas på. 

Du rapporterar direkt till CFO och blir snart synlig för hela organisationen medan du utvecklas i en positiv och innovativ miljö. GodEl sitter i fina lokaler i centrala Sundbyberg. Hybridarbete är möjligt. 





Huvudsakliga arbetsuppgifter 

Tjänsten är bred och varierad men dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av:

Assistera i månatlig uppföljning av nyckeltal, avvikelser samt hantera dessa
Förse verksamheten med analyser och beslutsunderlag
Delaktig i budget- och prognosarbete
Ansvara för flera processer i redovisningen kopplat till månadsboksluten
Internkontroll samt likviditetsanalys
Navigera stora mängder data
Identifiera och driva diverse förbättringsprojekt för att utveckla funktionen och verksamheten
Ad-hoc analyser och utredningar


Personliga egenskaper


Du har en hög analytisk förmåga och är duktig på att dra slutsatser och dela insikter baserat på finansiella data. Vi tror att du känner igen dig i följande:

Stark analytisk förmåga
Driven och engagerad
Flexibel och prestigelös
Kommunikativ
Nyfiken att ständigt utvecklas och förbättras


Är du den vi söker?

Du har startat ditt arbetsliv inom revision, redovisning eller ekonomisk analys där du hunnit verka under två-tre år. Du har med ödmjukt självförtroende och noggrant ansvarstagande kommit att bli en uppskattad medarbetare. Du är stark inom Excel och möjligen även Power BI och SQL. Kanske vill du arbeta i en bredare ekonomistyrningsroll där du kan dra nytta av dina tidigare erfarenheter och samtidigt får verka affärsnära?

Utbildning inom Ekonomi, Redovisning eller likvärdigt från Universitet eller Högskola
Två-tre års arbetslivserfarenhet inom revision, redovisning eller som controller
Goda kunskaper i Excel 
Goda kunskaper inom Power BI och SQL är meriterande

 


Vad du får hos oss

Den sällsynta chansen att arbeta på ett företag vars enda syfte är att göra världen till en bättre plats. Ett superengagerat team med olika specialistkompetenser som utgör GodEls ekonomiavdelning. Ett fint kontor i en miljöcertifierad byggnad i centrala Sundbyberg (ett stenkast ifrån tunnelbana, tvärbana, pendeltåg och bussar). Möjlighet att påverka GodEls framtid, i en öppen kultur där nya idéer lyssnas på.

 

Om GodEl

GodEl är Sveriges nionde största elbolag och drivs med ett enda syfte – att göra världen till en bättre plats. Det gör vi mitt i energiomställningen genom att sälja förnybar och Bra Miljöval-märkt el, driva energibranschens svar på Draknästet, Startup 4 Climate, hjälpa våra kunder till smart elanvändning och kanske framför allt genom att skänka hela vårt årliga överskott till våra välgörenhetspartners. Vi utmanar hela branschen genom att erbjuda schyssta och billiga elavtal som är bra för både plånbok och planet. Hittills har vi genererat 65 miljoner kronor till bland andra Rädda Barnen, Barncancerfonden, Naturskyddsföreningen och SOS Barnbyar. Som grädde på moset är vi Sveriges mest ansedda elbolag, vi toppar kontinuerligt hållbarhetsrankingar och är även ett av de mest jämställda bolagen i energibranschen. Vi ägs av den svenska stiftelsen GoodCause, vars enda mål är att starta och driva konkurrenskraftiga företag och samtidigt göra världen till en bättre plats.





 Ansökan

I denna rekrytering samarbetar GodEl med rekryteringsföretaget Fand Rekrytering. Välkommen att söka den här spännande tjänsten på ett annorlunda företag med korta beslutsvägar och som befinner sig mitt i energiomställningen. Alla frågor kring tjänsten sker med ansvarig rekryterare Julia Ternhem på Fand. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökan via mejl med hänvisning till GDPR. Ansök via ansökningsknappen redan idag. Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Kontaktperson: Julia Ternhem 070 333 76 84 julia.ternhem@fand.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fand Rekrytering AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 augusti 2023
  • Ansök senast: 8 september 2023

Postadress

Kungsgatan 60
Stockholm, 11122

Liknande jobb


21 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024