Business Controller till Hemköp

Business Controller till Hemköp

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Hemköp. Hemköp tillämpar provanställning om 6 månader.

Om företaget:

Hemköp är butikskedjan för matintresserade där god och hållbar mat står i fokus. De har närmare 200 butiker i Sverige, i Hemköps organisation ingår även Tempo med cirka 150 butiker och man ingår i Axfoodkoncernen. Med fokus på färskvaror och kundmöten som guidar och inspirerar ska kundens förväntningar överträffas, både i butik och digitalt. På Hemköp är det högt till tak och de delar med oss av kunskap, växer och utvecklas tillsammans. De är måna om att stödja och uppmuntra deras medarbetare och erbjuder löpande utbildning och ny kunskap. Hos Axfood slutar aldrig lärandet! För Hemköp är mångfald en styrka. Medarbetarnas kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och bättre beslut.

Arbetsuppgifter:

Som Business Controller tillhör du gruppen affärskontroll. I gruppen finns en medarbetare ansvarig för bemanningsplanering liksom tre controllers. Gruppen har ett nära samarbete men som Business Controller samarbetar du med många kontakter och intressenter både inom Hemköp men även Axfood i stort.
Till dina huvudsakliga ansvarsområden hör löpande uppföljning, prognostisering och rapportering samt budgetplanering inför nytt verksamhetsår. Du ansvarar för framtagande av analys- och beslutsunderlag, både på eget initiativ och på efterfrågan av organisationen. I ditt arbete sköter du förbättringsinitiativ och utveckling av processer i syfte att göra underlag lättillgänglig och användarvänlig för funktioner och ansvariga i den operativa verksamheten. Du kommer arbeta mot specifika regioner och i din roll har du även ansvar för stöttning gentemot försäljningsavdelningen.

Utöver dina löpande ansvarsområden kommer du vid behov delta i projekt både inom Hemköp och Axfood där du blir representant för controlling och ekonomi.

Sammanfattningsvis är detta de huvudsakliga ansvarsområdena i rollen:
• Löpande uppföljning och rapportering samt framtagande av analys- och beslutsunderlag
• Agera affärspartner mot supportfunktioner internt samt butiker och operativt ansvariga inom en viss region
• Utveckling och förbättring av processer för att göra underlag tillgängligt och enkel att tolka/använda

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Kandidat- eller civilekonomexamen inom ekonomi, finans eller motsvarande
• Omkring 2-3 års erfarenhet av controlling eller liknande område föredragsvis från ett större företag/koncern, erfarenhet från bolag inom retail, dagligvaruhandel eller FMCG ses som meriterande
• Erfarenhet av att delta och/eller driva projekt
• Mycket goda kunskaper i Excel och god vana av att arbeta och utveckla delar i något BI-verktyg
• Erfarenhet inom SAP ses som starkt meriterande

Till den här rollen söker vi dig som är analytiskt lagd och duktig på att se trender och dra slutsatser. I rollen förväntas du vara självgående och ta egna initiativ till utveckling och förbättring och vi söker dig som trivs med det ansvaret.
Som Business Controller är du en affärspartner för verksamheten och det är därför viktigt att du trivs i en social roll, är kommunikativ och duktig på att samarbeta. Du blir en expert mot organisationen och det är i den här rollen viktigt att du är pedagogisk och duktig på att förklara och göra data och underlag tillgängliga och lättförståeliga för den operativa verksamheten.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse och hänsyn till eventuell uppsägningstid
Plats: Torsplan, möjlighet att vara remote delar av arbetstiden
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 augusti 2023
  • Ansök senast: 14 september 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Business Analyst

Business Analyst

7 januari 2025

3 januari 2025