Arbetsbeskrivning
Nu finns möjligheten att bli en del av Henkel i rollen som Business Controller. Här blir du en del av en global aktör känd för innovation och hög kvalitet. Med sina välkända varumärken och toppmoderna teknologier kommer du att ha en central roll i att främja affärstillväxten i Norden!
OM TJÄNSTEN
Henkel, som är ledande inom både industri- och konsumentsektorn, är en global aktör med över 50 000 pionjärer som trivs med att "utmana normen". Med välkända varumärken, banbrytande teknik och kreativa lösningar erbjuder Henkel möjligheter att utforska nya vägar och utveckla dina färdigheter. Som Business Controller kommer du att stödja Henkels växande division Consumer Brands i Norden, med välkända varumärken så som Barnängen, Schwarzkopf, Igora och Osis.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Aktivt stödja det nordiska teamet i att driva affärsutveckling och uppnå mål, som en nyckelmedlem i SBU:s ledningsgrupp.
* Tillhandahålla detaljerade finansiella analyser, för att proaktivt lyfta fram risker och möjligheter med ett finansiellt perspektiv på den ekonomiska inverkan.
* Utveckla en god förståelse för varumärke, marknad och kategoriprestanda, samt tillhandahålla analyser som hjälper till att leverera den kort- och långsiktiga affärsstrategin.
* Arbeta nära organisationen för Cluster North (Norden & UK/Irland) och rapportera till Head of Controlling.
* Säkerställa snabb och tillförlitlig rapportering för den tilldelade affärsenheten, genom att följa månatliga stängnings- och rapporteringsdeadlines.
* Säkerställa efterlevnad av Henkels företagsstandarder och relevanta lagar och förordningar
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning i ekonomi och/eller redovisning.
- Har dokumenterad erfarenhet av Business Controlling eller Financial Planning & Analys.
- Starka IT-kunskaper (Excel, BI-verktyg); SAP-kunskap är ett plus.
- Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, eftersom att du kommer att använda dig av båda språken i ditt dagliga arbete. Kunskaper i finska är ett plus.
Henkel lägger stor vikt vid mångfald och inkludering och välkomnar medarbetare med olika bakgrunder, perspektiv och livserfarenheter. Företaget anser att deras styrka ligger i de unika egenskaper som varje individ bidrar med.
I denna rekryteringsprocess kommer vi, förutom dina kvalifikationer, att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för rollen. För att trivas i denna roll bör du visa på starka organisatoriska färdigheter, ett skarpt analytiskt tankesätt och utmärkt kommunikationsförmåga. Dessutom tror vi att du tycker om att arbeta i en mångsidig, internationell organisation och samarbeta med intressenter över hela Europa. Vidare tror vi att du är ambitiös och kan självständigt driva projekt.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Henkel här: This is Henkel
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231