OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Vill du dessutom ha ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Då har du möjligheten att söka jobb som Business Controller till Humana Assistans!
Om tjänsten
Som Business Controller ingår du i en ekonomiavdelningen bestående av lön, redovisning och controller. Tillsammans är vi en stor avdelning som bidrar till att Humanas affärsområde Personlig assistans får ett suveränt stöd i de ekonomiska processerna.
Arbetet som Business controller är ett spännande jobb där du får en djup inblick i våra enheter och verkligheten bakom siffrorna.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Arbeta proaktivt med analyser och uppföljning av verksamheten samt bokslutsarbete. Föreslår åtgärder och förbättringar inom ekonomiområdet och närstående verksamhetsområden.
• Driva och kvalitetssäkra arbetet med bokslut och prognos
• Utveckla och effektivisera egna processer såväl som inom det övergripande ekonomiområdet och relaterade områden. Ständiga förbättringar är ett viktigt ledord.
• Ta fram beslutsstöd till verksamheten såväl på löpande basis som adhoc basis
• Ge stöd och utbildning i ekonomifrågor till organisationen
Vem är du?
Vi ser att du som söker har:
• Civilekonomexamen eller annan motsvarande högskole-/universitetsutbildning
• Erfarenhet som Business Controller eller annat analysbaserat ekonomiarbete
• Mycket goda kunskaper inom Excel och gärna annan systemerfarenhet
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av PowerBI eller Mercur.
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är en målinriktad lagspelare med starkt driv att se resultat. Du tar ansvar för helhetens resultat och agerar ur ett helhetsperspektiv. Du har en hög analytisk förmåga, god struktur och ett starkt förbättringsintresse. Vidare är du socialt kompetent, ansvarstagande samt duktig på att samarbeta och kommunicera med verksamheten på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Vi erbjuder
• Friskvårdsersättning på 5000 kr per år
• Generöst avtal med semesterdagar enligt kollektivavtal
• Bra möjligheter till kompetensutveckling internt.
• Att få jobba i team med kompetenta kollegor inom olika områden.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana https://www.humana.se/jobb
Vad händer nu?
Skicka din ansökan med CV så snart som möjligt då vi går igenom urvalet löpande. Vi ser fram emot att höra från dig och diskutera hur du kan bli en värdefull del av vårt team!
Sökande till tjänsten kan komma att få genomföra rekryteringstester.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult