OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Som stöd till de länder där vi har inlett ett partnersamarbete, och till våra handläggare som hanterar projekten, söker vi nu en person med fokus på finansiell uppföljning. Du kommer vara ett nära stöd genom hela projektcykeln från budgetanalys, avtalsförberedelser till analys av ekonomiska rapporter och revisioner.
Under kommande period är fokus främst på revision av föregående års projekt inom ramen för finansiering från Sida och Radiohjälpen. Rollen innefattar framtagande av budgetar, projektrapportering samt ansökan till kommande år samt avrapportering till biståndsmyndigheter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Bistå handläggare med råd i processer kring avtal, budget, finansiell rapportering, revision, riskhantering samt redovisning av integritetsfall.
• Driva processer kring verksamhetsplanering och intern- och externrapportering.
• Ansvara för att bedöma partners finansiella kapacitet, eventuella risker samt ge rekommendation kring möjliga förbättringsområden
• Stötta och utbilda medarbetare i den finansiella uppföljningen.
Dina kontaktytor i arbetet kommer främst att vara övriga controllers, handläggare och de rådgivare som ansvarar för planering, uppföljning, utvärdering och rapportering både i Sverige och i fält. Organisatoriskt så tillhör du controllerfunktionen och du rapporterar till enhetschefen. Funktionens främsta uppgift är att skapa förutsättningar för bra beslutsfattande, effektiva verksamheter och en prioritering av resurser i linje med kundens långsiktiga mål.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som projekt controller har du troligen erfarenhet från redovisning och rapportering, och vi kommer se det som meriterande om du har jobbat inom en givarorganisation. Du kommer vara involverad i ett av kundens större projekt där du kommer stötta ordinarie projekt controllers i deras granskning.
Som person har du lätt för att arbeta tillsammans med andra och fungera i grupp. Du ser på frågor ur ett brett perspektiv och har lätt för att greppa komplexa frågeställningar. Du är även systematisk, välorganiserad och har en stor dos av tålamod. Du har lätt för att skapa dig en uppfattning om och analysera stora mängder material, samt möjlighet att på ett pedagogiskt sätt förmedla och dela med dig av kunskaperna.
Du bör ha god vana av affärssystem, Excel samt tala och skriva obehindrat på både svenska och engelska.
Du erbjuds
Du erbjuds ett konsultuppdrag med start i mitten/slutet av september och som förväntas fortlöpa fram till slutet av februari 2023. Kunden sitter i nya lokaler på söder och jobbar 37,5h/vecka med möjlighet till flex. .
Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Gabriel Spennare via mail: gabriel.spennare@jurek.se eller Sara Winberg via: sara.winberg@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52