Business Controller till internationellt bolag

Business Controller till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Är du en Business Controller som vill fortsätta växa i en verksamhetsnära och utvecklingsorienterad roll? Vill du bli en del av ett dedikerat team som jobbar brett och framåtriktat? Då kan det här vara uppdraget för dig.

Detta är ett konsultuppdrag med start i början av juni som löper fram till i mars 2023.

Om jobbet
Som Business Controller ingår du i ett team på 4 personer som sköter uppföljningen på nordisk nivå. I rollen ingår även att driva utveckling, automatisering och digitalisering inom finans teamet. Rapportering sker till Senior Director of Finance & Control. Kontoret finns centralt på Södermalm i Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för analys och allokering av kostnader för de nordiska länderna
Delta i budget och forecast processen där du koordinerar arbetet mellan olika avdelningar
Ge support till olika intressenter i verksamheten med syfte att nå uppsatta kostnadsmål
Utveckla processen för månatlig rapportering inom controlling teamet
Automatisering och digitalisering inom finans teamet
Jobba med förenkling, automatisering och förbättringar inom ekonomifunktionen
Försäljningsrapportering

Arbetet innebär mycket interna kontakter främst med controlling och redovisning, men du jobbar också nära linjechefer, costcenter ansvariga och andra delar av organisationen.

Bakgrund och kvalifikationer
Vi söker dig med en akademisk examen inom ekonomi eller finans eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning, alternativt att du förvärvat likvärdig kunskap under arbetslivet. Erfarenhet från en liknande roll under minst 5 år efter avslutad utbildning är ett krav. Vi förutsätter att du är van att jobba i olika ekonomisystem. Har du tidigare erfarenhet av SAP är det starkt meriterande i likhet med MS Officepaketet med fokus på avancerad Excel. Är du en van användare av Power BI, främst Power Query och Power Pivot, är det ett stort plus. Jobbet kräver att du behärskar flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Som person ska du vara en analytisk, resultatorienterad och strukturerad lagspelare med ett stort intresse för siffror. Du är självgående och har en förmåga att driva dina uppgifter framåt samtidigt som du är kommunikativ och månar om professionella relationer till kollegor och samarbetspartners. Vi värdesätter egenskaper som flexibilitet, lyhördhet och förmåga att tidvis jobba under högt tempo.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Helena Öberg på 076-6471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-05-20.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2022
  • Ansök senast: 7 oktober 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


25 november 2024

Controller

Controller

25 november 2024

25 november 2024

Controller

Controller

22 november 2024