OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
INVID stärker upp sitt team med en Business Controller till ekonomiavdelningen i Jönköping. Bolaget växer och är just nu i en pågående expansion, därför behövs du! Om du är en analytisk person som motiveras av att driva ständiga förbättringar så kan detta vara tjänsten för dig. Här blir du en del av ett entreprenörsdrivet bolag med stark tillväxt där du får vara med och påverka till bolagets ekonomiska framgång.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på kontoret i Jönköping. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om tjänsten
Som Business Controller på INVID utgör du en viktig position inom bolaget där du kommer att driva ständiga och betydelsefulla förbättringar. I denna nyckelroll kommer du att arbeta med uppföljning och analys av bolagets resultatenheter som består av affärsområden, team samt dotterbolag, men även koncernen som helhet. Kvalitetssäkring och uppföljning av enskilda projekt, tjänster och kunder kommer vara en stor del av ditt arbete samtidigt som du förser beslutsfattare med underlag för beslut i olika frågor. Vidare kommer du att vara delaktig i att stödsystem är uppdaterade och korrekta utifrån ett ekonomstyrningsperspektiv, samt delaktig i att driva fortsatta automatiserings-och effektiviseringsprojekt. Vid behov är du även involverad i sammanställningen av månadsbokslut samtidigt som du är bistående i frågor som rör prognos och budgetarbete.
Som Business Controller på INVID har du ett tätt samarbete med bolagets CFO samt med dina två andra kollegor på ekonomiavdelningen. Du ingår i bolagets Shared Services där även HR och Marknad är placerade organisatoriskt. Med hjälp av din expertis och förmåga att kunna se från ett helhetsperspektiv kommer du i denna roll att ha stora möjligheter att få vara med och påverka i bolagets beslutsprocesser.
Vem är du?
Vi söker dig som har en relevant utbildning och några års erfarenhet av rollen som Controller, samt erfarenhet av redovisningsfrågor. För denna tjänst ser vi gärna att du tidigare har arbetat i en miljö med flera olika affärsområden och bolag. Du kommunicerar obehindrat i såväl det svenska som engelska språket och är en van användare av olika affärssystem samt M365-applikationerna såsom Excel, Teams med mera.
För att lyckas som allra bäst i rollen ser vi att du är en initiativrik person som är strukturerad, målfokuserad och har förmågan att förstå kopplingen mellan affär och ekonomi. Du är en ihärdig person med en analytisk anda som motiveras av att driva ständiga förbättringar. För att bli framgångsrik i rollen krävs det att du kan kombinera ditt detaljfokus och din noggrannhet med att vara kommunikativ för att på ett pedagogiskt sätt kunna förklara ekonomiska samband för övriga personer i organisationen. Vi ser gärna att du har ett intresse av IT-branschen eller viljan att lära dig mer om den. Till sist ser vi gärna att du är en nytänkande och prestigelös lagspelare som inger ett stort förtroende till resten av arbetsgruppen.
Om INVID
Vårt uppdrag är att göra IT enkelt – INVID förenklar deras kunders vardag och stärker deras utveckling med teknik och rådgivning. Deras gedigna erfarenhet och breda kompetens inom IT-branschen är ett tryggt stöd i arbetet att göra IT enkelt. Arbetssättet karaktäriseras av deras tre kärnvärden – Personliga, Engagerade och Kompetenta.
Grundades 1995
9 kontor i mellersta och södra Sverige med lokal närhet till kunderna
130 anställda och omsätter cirka 250 miljoner
1000+ kunder, nationellt och internationellt
Målet är att vara ledande inom de områden och på de marknader de verkar på
INVID växer med deras kunder och letar efter flera nya kollegor att dela denna tillväxtresa med!
Bra för dig att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Arbetstider är förlagda på dagtid.
Placering är på huvudkontoret i Jönköping. Vissa resor till andra kontor kan förekomma.
Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Jonna Jonsson på jonna.jonsson@poolia.se eller på 072-177 52 68.