Business controller till IT PMO - långt konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

Vi söker för kunds räkning en Business Controller till ett långt konsultuppdrag på kundens avdelning: IT PMO. Konsultuppdraget ska inledas snarast möjligt och pågå till sista november 2023. Du kommer att kunna arbeta delvis hemifrån och delvis på kontoret.

Om kunden

Vår kund är ett av de större Försäkringsbolagen med kontor i centrala Stockholm. Konsultrollen tillhör sektionen IT Performance Management inom enheten IT. Man arbetar både tillsammans och självständigt samt är beroende av varandras kvalitetstänk och proaktivitet. IT-Control är ett team om 7 personer med redovisningsekonomer, controllers och affärsutvecklare. PMO arbetar tvärfunktionellt för att driva utvecklingen inom bolaget framåt.

Arbetsuppgifter

Detta konsultuppdrag innebär en kombination av portfölj- och linjecontrolling liksom att stötta i rapportframtagning och insikter i pågående förändring. Mer konkret avser rollen att ta över nuvarande medarbetares arbetsuppgifter inom portföljcontrolling (portfölj = utvecklingsprojekt) samt att ansvara för en sektion inom bolagets IT:s linjeorganisation.

Idag utförs uppgifterna av två personer och arbetsuppgifterna utgör deltid för nuvarande respektive roller. Kunden ser en fördel i att kombinera dessa under en period för att knyta dessa områden närmare varandra (rapportering, systemstöd-källor, etc.) samtidigt som kunden arbetar fram ett förändrat arbetssätt där dessa områden harmoniseras. I konsultrollen ingår även dokumentation och överlämning till en framtida rekrytering. Rollen innebär ett nära samarbete med PMO-chef (PMO = Portfolio Mgmt Office) och IT Control liksom linjechefer inom IT.

Kompetenskrav

För att passa i rollen är du analytisk med stort driv och nyfikenhet liksom detaljorienterad, noggrann och ambitiös. Du har god kunskap inom Excel och redovisning.

Goda kunskaper inom IT, PowerBI och erfarenhet från agilt arbetssätt är meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personlighet där en positiv och professionell inställning är av vikt. Du jobbar självständigt med egna initiativ samtidigt som du tar hänsyn till gruppen och är en lagspelare. Det är viktigt att du snabbt kan sätta dig in i olika situationer och kan se både helheten och detaljer i olika perspektiv och samband beroende på vilka områden du jobbar med.

Kontakt

Då konsultuppdraget är tilltänkt att påbörjas per omgående ser vi gärna att du ansöker per omgående. Har du frågor om uppdraget är du varmt välkommen att kontakta ansvarig affärskonsult Åsa Ollert på asa.ollert@capega.se / 070-752 48 16.


Om Capega

Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.

Konsult hos Capega

Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.

För mer information om nya tjänster, besök vår LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller www.capega.se (http://www.capega.se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Capega
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2023
  • Ansök senast: 6 juli 2023

Liknande jobb


21 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024