Business controller till kommunalt bolag inom allmännyttan

Business controller till kommunalt bolag inom allmännyttan

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi dig som vill vara en del av en social arbetsmiljö i ett sammansvetsat team. Vår kund är ett kommunalt bolag verksamma inom allmännyttan. De söker nu en junior Business Controller till sin ekonomiavdelning. Behovet beräknas starta till hösten 2020 och sträcka sig i ca 6 månader med chans till förlängning. Har du något års erfarenhet inom controlling och vill få en fot in på ett kommunalt bolag? Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara breda, både enkla och mer avancerade. I rollen kommer 20% av arbetsuppgifterna vara inom redovisningsekonomi, resterande uppgifter är controller uppgifter. I rollen som junior Business Controller kommer du ha ett självständigt arbete med mycket fokus på utveckling. Främsta arbetsuppgifter:

• Fakturahantering
• Löpande avstämningar
• Månadsrapporter
• Sammanställning av rutinbeskrivningar och styrelsehandlingar
• Utvärdera och vara ett övergripande kontrollorgan för organisation
• Finansiell planering och investering
• En viktig uppgift är ett kontinuerligt inspirera, utmana och utveckla avdelningen



Din bakgrund

Vi söker dig som har studerat en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller arbetserfarenhet som bedöms likvärdig. För att trivas i rollen krävs det att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom bygg- eller fastighetsbranschen. Vidare ser vi att du har god systemvana då du i denna roll kommer att arbeta i affärssystemen Agresso, Antura, Excel och Winst. Slutligen behärskar du svenska i tal och skrift.

Personliga egenskaper

Som person är du en teamspelare som trivs med att arbeta i ett sammansvetsat team. Vidare är du en prestigelös person som tycker om att arbeta med avancerade såväl som enkla arbetsuppgifter inom ekonomiområdet. I ditt arbete är du självständig, driven och noggrann. Du är intresserad av att lära nytt samt är lyhörd gentemot organisationen. Vi ser även att du är transparant i ditt arbetssätt och tycker om att bolla idéer och förbättringsförslag med övriga inom verksamheten.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning/Heltid/Göteborg

Tillträdesdag
Höst 2020

Information
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt.

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2020
  • Ansök senast: 28 oktober 2020

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024