OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi vill att det skall vara enkelt och smidigt, ja till och med härligt, att handla på apotek. MEDS är ett snabbt växande onlineapotek med tillstånd från Läkemedelsverket som lanserades 2018. Målet är att bli hela Sveriges favoritapotek, och det når vi genom att erbjuda den bästa kundupplevelsen med ett väldigt brett utbud av produkter, personlig rådgivning och blixtsnabba leveranser var du än befinner dig - även sena kvällar och helger.
På MEDS säljer vi receptbelagda och receptfria läkemedel online - både till dig, din familj och ditt husdjur. Vi har även ett stort sortiment inom hälsa och skönhet, allt för ditt välmående. Att jobba på MEDS innebär en miljö där det ständigt är mycket på gång och där vi har väldigt roligt tillsammans på vägen. Vi kan stolt lyfta fram att kollegorna är något som uppskattas mycket i samtliga interna undersökningar, och vi kan bara hålla med.
Om rollen:
Är du driven, nyfiken och kommunikativ med sinne för siffror? Vill du arbeta i en affärsnära miljö med hög tillväxt? MEDS lämnar ett starkt 2020 bakom sig och söker nu dig som utifrån en controllers perspektiv kommer att stötta organisationen inom marknad, sälj och logistik. Du blir en del av ett litet tight ekonomiteam med erfaren kompetens.
Huvudsakliga arbetsuppgifter & ansvarsområde:
- Analys och resultat- och balansräkning
- Rapportering av utfall och avvikelser mot budget och prognos
- Stötta sälj, inköp och logistik med analyser, uppföljningar samt utredningar av adhoc-karaktär
- Driva business cases samt skapa presentationsmaterial, exempelvis beslutsunderlag till ledningsgruppen
- Stötta det dagliga operativa arbetet inom affärskritiska frågor
- Sammanställa och hantera statistik utifrån stora interna och externa datamängder
- Du kommer löpande rapportera till CFO
Kvalifikationer & erfarenheter
- Vi söker dig som har en akademisk examen och minst 4 års erfarenhet som controller, gärna mot en säljorienterad organisation
- Då mycket av arbetet sker i Office-paketet behöver du ha mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint
- Du behöver även ha en förståelse för olika system
Meriterande:
Det är meriterande om du tidigare arbetat i Google Analytics eller Power Bi
Personliga egenskaper
Vi tror att du är analytisk som person och gillar ansvar. I rollen som Business Controller agerar du stöd och bollplank till säljorganisationen och behöver vara samarbetsinriktad och ha en pedagogisk förmåga. För att trivas i rollen bör du ha en prestigelös och serviceinriktad personlighet, då organisationen ställer krav på förståelse för affären och snabb återkoppling.
Vi erbjuder dig:
- En entreprenörsdriven och välfinansierad verksamhet i en spännande bransch, med stor potential!
- Stora karriärmöjligheter med varierande och utmanande arbetsuppgifter samt frihet under ansvar
- Generöst friskvårdsbidrag
- Tjänstepension
- Grym personalrabatt!
Tjänsten omfattar heltid med start enligt överenskommelse.
Vid frågor, vänligen ta kontakt med: Jenny Edin, People and Culture Manager: jenny.edin@meds.se