Business Controller till Nacka Kommun

Business Controller till Nacka Kommun

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en öppen, kreativ och spännande miljö tillsammans med trevliga, engagerade och professionella kollegor? Nu söker vi en Business Controller till Nacka Kommun för ett uppdrag med start i augusti.

Om uppdraget

Controllerenheten på Nacka Kommun arbetar med effektiv koppling mellan ekonomi- och verksamhetsstyrning. Detta sker genom bra beslutsunderlag samt kvalitetssäkrade ekonomiprocesser utifrån Nacka kommuns framtagna styrmodell.

Uppdragsperiod och Omfattning

Uppdraget beräknas starta 2023-08-07 fram till årsskiftet.

Omfattning heltid.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer arbeta med rapportering, avvikelseanalys och prognoser. Dessutom vara involverad i budgetprocessen med befolkningsprognoser och statsbidrag samt investeringsprocessen. Du kommer ingå i controllerenheten som arbetar med kommunens centrala ekonomiprocess, projektstyrning och de som arbetar med kommunens olika verksamheter.

Dina kvalifikationer

- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi, civilekonom eller motsvarande.

- Flera års erfarenhet som controller.

- Mycket goda kunskaper i Excel.

- God erfarenhet av att ha arbetat i olika ekonomisystem.

- Meriterande om du har erfarenhet från Unit4 Business World, Stratsys och Qlink är det meriterande.

Som person är du noggrann och analytisk samt ser samband mellan siffror och verksamhet. För att trivas i rollen bör du uppskatta att arbeta såväl operativt som strategiskt.

Du som är egen företagare är också välkommen att söka!

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, tel 0708934700, anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 5300

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2023
  • Ansök senast: 16 december 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024