Business Controller till omgående konsultuppdrag

Business Controller till omgående konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

Till vår kund söker vi en erfaren business controller till en internationell roll. Vi söker dig som är tillgänglig omgående på 100 %.

Vad innebär rollen?

Som Business Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av månadsrapportering, prognoser och uppföljning, budgetarbete, finansiell kontroll, konsolidering av resultat och att stötta upp i affärsplaneringsprocessen. Du kommer arbeta i ett europeiskt team om ca fem Controllers. Din närmsta chef är placerad i Italien och ni verkar tillsammans för att förbättra processer och struktur både globalt och lokalt.

Utöver kontakt med dina kollegor inom controllergruppen kommer du ha en tät dialog med flertalet intressenter inom bolaget. I rollen ingår att arbeta med sammanställning av verksamhetsresultatet fördelat per område samt att driva igenom operativa rapporteringspaket. Du kommer även arbeta med konsolidering av månads, - kvartals- och helårsprognos för din affärsenhet och vara delaktig i att förmedla detta vidare till ledningsgruppen på ett pedagogiskt sätt.

I din roll ingår även administration och genomdrivande av budgetprocessen samt att sammanställa och analysera prognoser och projektutfall. Du stöttar också regelbundet med ad-hoc analyser samt förfrågningar från ledningsgruppen.

Vem söker vi?

Vi tror att du som söker har en relevant eftergymnasial utbildning och minst fem års erfarenhet från en likande tjänst. Vi ser det som positivt om du har arbetat i en internationell miljö samt om du har erfarenhet från att tillhöra ett internationellt team som befinner sig på olika geografiska platser.

Som person är du analytisk och snabbtänkt med resultatfokus. Du har förmågan att på kort tid skapa dig en helhetsbild och är duktig på att kommunicera och presentera siffror på ett lättbegripligt sätt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har goda kunskaper i Excel samt att du har erfarenhet från arbete i något ekonomisystem och rapporteringsverktyg. Vidare är det viktigt att du bidrar till ett bra arbetsklimat och värnar om dina kollegor. För rollen krävs också att du behärskar såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Övrigt

Vår kund har sina lokaler i östra Göteborg och tjänsten är ett föräldravikariat med start omgående. Uppdraget förväntas pågå till och med november 2021. Urval och intervjuer kommer ske löpande så tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-6471653. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Business controller

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2021
  • Ansök senast: 7 februari 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024

Controller

Controller

25 november 2024